۰ نفر

اپراتورهای موبایل چه نقشی در موفقیت کسب‌وکارهای B2B دارند؟

۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱
کد خبر: 826943
اپراتورهای موبایل چه نقشی در موفقیت کسب‌وکارهای B2B دارند؟

حوزه B2B یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب‌وکار موفق است. هرچه از راهکارهای حرفه‌ای‌تری برای بازاریابی B2B استفاده کنید، رشد بیشتر سازمان خود را شاهد خواهید بود. یکی از مهم‌ترین رکن‌های این حوزه، محصولات و خدمات متنوع آن در حوزه ارتباطات است. خوشبختانه محصولات متنوع شرکت‌های صنعت تلکام در ایران و جهان، به‌کمک هزاران کسب‌وکار آمده‌اند. در این مطلب با خدمات، محصولات و نقش اپراتورهای موبایل در B2B بیشتر آشنا می‌شویم.

دیجیاتو امروز در یادداشتی آورده است: اول از همه عبارت B۲B را رمزگشایی می‌کنیم که به‌معنای Business-to-Business است. حوزه B۲B تجارت و همکاری بین دو کسب‌وکار را شامل می‌شود. بخش قابل‌توجه درآمد بسیاری از سازمان‌ها، از طریق بازاریابی B۲B حاصل شده و نمی‌توان از این موضوع مهم چشم‌پوشی کرد. پیاده‌سازی استراتژی درست و برنامه‌ریزی برای این بخش‌، به ایجاد همکاری‌های موفق بین‌سازمانی کمک شایانی می‌کند. برای این‌کار اما ابتدا باید سرویس‌ها و محصولات اختصاصی B۲B را در اختیار داشته باشید.

برای موفقیت در حوزه B۲B، باید همگام با ترندهای روز حرکت کنید. هرکدام از این ترندها، به‌نحوی در موفقیت سازمان شما تأثیرگذار هستند و می‌توانند قدمی به‌سوی موفقیت باشند. برای پیش‌روی در B۲B به حرکت با عصر مدرن ارتباطات نیازمند خواهید بود؛ اما برای از دست ندادن فرصت‌ها در این حوزه باید چه کرد؟ ارتباطات مؤثر و بهره‌مندی از تجهیزات مناسب، بهترین راه برای موفقیت در B۲B هستند.

اپراتورهای موبایل چه نقشی در موفقیت کسب‌وکارهای B2B دارند؟

بازیگران صنعت تلکام و به‌طور کلی، اپراتورهای موبایل، محصولات و خدمات قابل‌توجهی را در این بخش ارائه می‌دهند. ازآن‌جا که این برندها در حوزه ارتباطات تجربه گسترده‌ای دارند، می‌توان روی سرویس‌های آن‌ها برای ارتباطات و شبکه‌های سازمانی نیز حساب باز کرد. تاکنون محصولات و خدمات متنوع صنعت تلکام در این زمینه موفق ظاهر شده‌اند. به‌همین‌ترتیب، نقش پررنگ این صنعت در B۲B نیز منجر به استقبال هزاران هزار شرکت در سراسر جهان و حتی ایران شده است؛ اما درآمد صنعت تلکام از حوزه B۲B چه‌قدر است؟

درآمد صنعت تلکام از فروش سرویس‌های ارتباطات B۲B

صنعت ارتباطات B۲B یکی از بزرگ‌ترین صنایع در تجارت جهانی به‌شمار می‌آید. این حوزه انواع سرویس‌های ارتباطات سازمانی اعم‌از تماس‌های صوتی، انتقال اطلاعات، سرویس‌های ابری و سایر راهکارهای ارتباطی را شامل می‌شود. همین سبب شده تا بازیگران صنعت تلکام درآمدی هنگفت را از این بخش به‌دست آورند. درآمد بازار ارتباطات B۲B در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۴۶.۳۶ میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ میلادی با پیشرفت نزدیک‌به ۴۰۰ درصدی، به رقمی حدود ۱۸۱.۳۵ میلیارد دلار برسد.

اپراتورهای T-Mobile و Vodafone از مطرح‌ترین برندهای تلکام در جهان هستند. این دو اپراتور همزمان با ارائه خدمات به مشتریان عادی، سرویس‌های مختلف حوزه B۲B را هم ارائه داده‌اند. برهمین‌اساس، T-Mobile و Vodafone در این بخش به‌ترتیب بیش‌از ۱۳ و ۸.۵ میلیارد دلار درآمد سالانه کسب کرده‌اند. این رقم چیزی در حدود ۱۸ درصد از کل درآمد این شرکت‌های شناخته‌شده را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سازمان‌ها در سراسر جهان از ارتباطات B۲B استفاده گسترده‌ای دارند.

اپراتورهای بزرگ ایران مانند همراه اول و ایرانسل نیز روی این بخش تمرکز ویژه‌ای دارند. همراه اول تقریباً ۵۷ درصد از درآمد اپراتورهای موبایل ایران و ۵۳ درصد از کاربران را در اختیار دارد. این ارقام برای ایرانسل نیز به‌بیش‌از ۴۰ درصد می‌رسد. بخش قابل‌توجه درآمد این دو اپراتور ایرانی از طریق همکاری با کسب‌وکارها تأمین می‌شود.

اپراتورهای موبایل چه نقشی در موفقیت کسب‌وکارهای B2B دارند؟

ارتباطات B۲B در ایران طی چند وقت اخیر رونق بیشتری پیدا کرده و همین سبب شده تا بسیاری از آن‌ها سراغ سرویس‌های مدرن صنعت تلکام بروند. به‌عنوان مثال، همراه اول بالای ۶۰ محصول در ۷ بخش مختلف را در این حوزه ارائه داده است. به‌همین‌ترتیب، هم‌اکنون بیش‌از ۵۰ هزار شرکت و سازمان از محصولات و خدمات همراه اول در کسب‌وکار و حتی ابرپروژه‌های خود استفاده می‌کنند. مشتریان سازمانی سرویس‌های ارتباطی B۲B در ایران هر روز بیشتر می‌شوند و دلیل اصلی آن، تأثیر بالای این سرویس‌ها در موفقیت برند آن‌ها است. فعالان صنعت تلکام نیز با علم‌ به این موضوع، تلاش کرده‌اند تا بهترین خدمات را ارائه دهند.

محصولات و خدمات اپراتورهای موبایل در B۲B

همان‌طور که اشاره کردیم، سرویس‌های ارتباطات B۲B از محبوبیت بالایی برخوردار هستند؛ اما دلیل آن چیست؟ اپراتورهای موبایل محصولات و خدمات متنوعی را در این زمینه فراهم کرده‌اند. استفاده از این موارد یکی از اقدامات حرفه‌ای است که سازمان‌های موفق B۲B از آن استفاده می‌کنند.

سیم‌کارت سازمانی اولین قدم برای پیشرفت در ارتباطات بین‌سازمانی است. مدیران حرفه‌ای برای سهولت در کار و کاهش هزینه‌های سازمانی، نسبت‌به تهیه سیم‌کارت سازمانی برای پرسنل خود اقدام می‌کنند. مشخصاً برقراری ارتباط از سیم‌کارت شخصی هزینه زیادی دارد و مدیریت آن نیز نسبتاً سخت خواهد بود، اما با سیم‌کارت سازمانی این مشکل حل می‌شود. این نوع سیم‌کارت‌ها نیز در انواع اعتباری و دائمی قابل‌تهیه هستند. ازطرفی با آمدن کارمندان جدید به‌ شرکت، به تهیه سیم‌کارت جدید نیازی نخواهید داشت.

اپراتورهای موبایل چه نقشی در موفقیت کسب‌وکارهای B2B دارند؟

سیم‌کارت‌های سازمانی قابلیت‌های کاربردی‌تری برای کسب‌وکارها دارند. ازجمله ویژگی‌های برتر این نوع سیم‌کارت می‌توان به سرویس موبایل سازمانی، VPN سازمانی، پرداخت پیشرفته صورت‌حساب و موارد دیگر اشاره کرد. سیم‌کارت‌های سازمانی به‌مقدار انبوه قابل‌تهیه هستند و می‌توانید آن‌را برای ده‌ها نفر از کارمندان خود تهیه کنید. شماره همراه اول، ایرانسل و رایتل این خدمات را در ایران ارائه می‌دهند.

سرویس MVPN یا شبکه خصوصی مجازی موبایل یکی دیگر از کاربردی‌ترین خدمات این صنعت به B۲B محسوب می‌شود. با MVPN روی سیم‌کارت سازمانی مواردی چون امکان اضافه کردن شرکای سازمانی، تعیین روزهای کاری سیم‌کارت و ارائه شماره کوتاه برای ارتباط داخلی فراهم می‌شود. تماس و ارتباط در این شبکه با نرخ‌های ترجیحی انجام می‌شود و همین امر به کاهش هزینه‌ها کمک شایانی می‌کند. اگر به حفظ حریم خصوصی‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، می‌توانید از شماره‌های مجازی سازمانی هم استفاده کنید. این شماره‌ها قابلیت پیگیری دارند و برقراری تماس با آن روی اپراتورهای دیگر همچنان بلامانع خواهد بود.

نکته بعد در مورد سرویس‌های ابری صنعت تلکام برای B۲B است. استفاده از فضای ابری یکی از مهم‌ترین ترندهای روز در B۲B به‌شمار می‌آید. اپراتورهای موبایل خدمات مختلفی مانند رایانش و پشتیبان‌گیری اطلاعات را بر بستر ابر ارائه داده‌اند. کسب‌وکارها بدون هزینه اضافی برای تهیه سخت‌افزار مخصوص، می‌توانند امکانات مختلفی را در اختیار داشته باشند. سرویس‌های ابری در کنار هزینه مناسب، امنیت بالایی هم دارند و برای دسترسی به آن‌ها محدودیتی نخواهید داشت.

اپراتورهای موبایل چه نقشی در موفقیت کسب‌وکارهای B2B دارند؟

فناوری VoIP یکی دیگر از سرویس‌های کاربردی صنعت تلکام در حوزه B۲B قلمداد می‌شود. با VoIP فرصت برقراری تماس با اینترنت بدون نیاز به خط تلفن میسر است. سرویس‌های انبوه ارسال پیامک و تبلیغات سازمانی هم از دسته راهکارهای هوشمند اپراتورها برای موفقیت در ارتباطات بین‌سازمانی هستند. مواردی که از آن‌ها نام بردیم صرفاً بخشی از محصولات و خدمات اپراتورهای موبایل ایران و جهان در زمینه B۲B محسوب می‌شوند. تنوع بالا، کاربردی بودن و هزینه مناسب این سرویس‌ها، محبوبیت آن‌ها را به سطحی باورنکردنی رسانده است.

جمع‌بندی

ارتباطات B۲B بخش غیرقابل چشم‌پوشی هر کسب‌وکار به‌شمار می‌آید. شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به این امر توجه دارند، همکاری‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی موفقیت بیشتری را کسب کرده‌اند. در عصر ارتباطات این موضوع حالا واضح‌تر شده و بسیاری از برندهای جهانی نیز به ارتباطات مدرن B۲B با محصولات تلکام روی آورده‌اند. باتوجه به این ترند سازمانی، مدیران باید توجه بیشتری به این امر داشته باشند تا درنهایت به قله‌های موفقیت برسند.

همراه اول به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور موبایل خاورمیانه، سرویس‌های متنوع و نوآورانه‌ای را در این زمینه ارائه داده است. این بازیگر بزرگ صنعت تلکام با داشتن بیش‌از ۶۰ محصول، بالای ۵۰ هزار مشتری سازمانی دارد که به‌طور فعال از خدمات ارتباطی آن برای B۲B استفاده می‌کنند. برای آشنایی با سبد محصولات همراه اول در حوزه ارتباطات B۲B، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha