۱ نفر

تلویزیون اقتصادآنلاین؛

یووال نوح هراری: هوش مصنوعی پایان تاریخ بشر است

۲۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۲
کد خبر: 825617
یووال نوح هراری: هوش مصنوعی پایان تاریخ بشر است

یووال نوح هراری، استاد تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم و مولف سه‌گانه پرفروش انسان خردمند، انسان خداگونه و ۲۱ درس برای قرن ۲۱، معتقد است که هوش مصنوعی به سلطه بشر بر تاریخ پایان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اسماعیل IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    طبیعت زمانی بر انسان ضعیف عصر حجر فائق بود چگونه انسان بر آن مسلط شد .؟ انسان خداگونه نبود بلکه قدرت خداگونه خود را شناخت و این شناخت در طول دوران ها ادامه خواهد داشت یعنی فائق شدن بر اموری که انسان را ضعیف یا دست بسته یا کند نماید .اومانیستی فکر کردن ، این تعبیر هراوی را تداعی می کند اما انسان خداگونه چنین محدودیتی و برداشتی را نخواهد داشت . یادمان باشد طبیعت اولین هوش مصنوعی ! بود زمانی که انسان از هوش خود خبر نداشت !!
  • حقیقت IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    0 0
    حقیقت چیست ؟ نادانسته های ما بسی بیشتر است ولی حقیقت وجود دارد اینکه ما در دل و در احاطه هوشمندی هستیم که حتی خارج از تصور ماست اقتضای اراده هرچند متاسفانه آنرا نابخردانه نادیده گرفته ولی با حقیقت وجودی آن میتواند به سمت منفی حرکت کند مثل کسیکه خود را به سمت باتلاقی سوق دهد که نتواند از آن بیرون آید در فقدان نیروی خرد آدمی با ایجاد و ساختن و پیشرفت در هوش مصنوعی در واقع آنرا مسلط بر خود میکند بنحویکه رقیب و دشمنی که هوشمندانه نسل هوش طبیعی را منقرض کند این بازتاب یا انعکاسی از رفتار دوره نابخردی و جمود فکری است در هوش مصنوعی که عقبه رفتاری نشان می‌دهد چگونه آدمی علیه خود اقدام می‌کند و نابخردانه خود را گرفتار و یا بدست خود منقرض می‌کند