۰ نفر

تاکید امام جمعه اهواز بر مشارکت حداکثری در انتخابات

۲۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبر: 825241
تاکید امام جمعه اهواز بر مشارکت حداکثری در انتخابات

اهواز- امام جمعه اهواز گفت: نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت : الان زمان حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز امروز (۲۷ بهمن)، اظهار کرد: مهم است که انسان خود را از درون پاکیزه کند، تنها یک مسیر اهل بیت می‌تواند ما را به خداوند متعال برساند.

وی افزود: این ماه، ماه صلوات و استغفار است و لکه‌های گناهی که روح و جان ما را آلوده کرده است، باید پاکیزه شوند؛ مناجات شعبانیه جزو معدود مناجاتی است که تمام اهل بیت به آن توصیه کرده‌اند.

موسوی فرد ادامه داد: استغفار باید در تمام ابعاد زندگی انسان نقش داشته باشد و وجود انسان را تطهیر کند. استعفار باید کرد که حکم مواد سفیدکننده در لکه‌های عمیق گناه را دارد.

امام جمعه اهواز ضمن تبریک روز جوان، اظهار کرد: جوانان امیدهای آینده هستند و باید برای آنها برنامه داشته باشیم. مسئولان باید برای جوانان برنامه داشته باشند.

وی گفت: از ابتدای سال مقام معظم رهبری بر انتخابات تاکید کردند؛ از حضور گسترده مردم در ۲۲ بهمن تشکر می‌کنم که از سال گذشته در کل کشور پرشورتر برگزار شد. هزاران شهر و روستا در میدان آمدند و وفاداری خود را به انقلاب اعلام کردند البته آمدن مردم به این معنا نیست که گله ندارند بلکه در کنار حضورشان انتظار حل مشکلات را دارند و در این زمینه بخشی از مردم گله‌مند هستند.

موسوی فرد عنوان کرد: اگر کارهای مسئولان اجرایی را که با همه سختی‌ها انجام می‌شود، ما، روحانیت نگوییم این کارها انجام شده، خیانت به نظام است و در این زمینه حدود ۹۰۰ تا هزار تریبون نماز جمعه در کشور وجود دارد.

امام جمعه اهواز با اشاره به انتقال آب از سد دز و کرخه در خوزستان در دو سال اخیر اظهار کرد: کرخه ۲۰ میلیارد آب ذخیره می‌کند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد و این دولت آب را منتقل نمی‌کرد اکثر شهرهای ما مشکل آب آشامیدنی داشتند. رییس دولتی، وقتی می‌خواست حضور پیدا کند، از ماشین خود پیاده نمی‌شد تا با مردم صحبت کند، اما این دولت شب و روز خود را برای خدمت به مردم گذاشته است. البته ما انتقاد نیز داریم.

وی با اشاره به ضرورت نظارت در بازار برای جلوگیری از گران‌فروشی گفت: نظارت نیاز است و مردم می‌گویند باید آثار حضور مسئول را برای مقابله با گرانفروشی و تخلف ببینیم.

موسوی فرد با انتقاد از وجود نخاله‌های ساختمانی در شهر، عنوان کرد: چرا نخاله‌ها در شهر و حاشیه شهر خالی می‌شود؟ باید این مساله را حل کرد. تمام شرکت‌های پتروشیمی و صنایع هر کدام ۱۰ کامیون اجاره کنند و به شهرداری بدهند تا محلات را پاکسازی کنند.

وی با طرح این سوال که چرا باید در انتخابات شرکت کنیم؟ گفت : جان کری درباره برجام می‌گوید «ما دیگر با هیچ جنگی نمی‌توانیم ایران را آنطور که برجام خلع سلاح کرد، خلع سلاح کنیم». حتی یک وعده از زمان مذاکره در زمان اوباما عملی نشد. هشت سال مردم را تحت عنوان برنامه برجام سرکار گذاشتند. حدود ۷ هزار کارخانه تعطیلی و هزاران کارگر بیکار شده بودند. در این دولت ۷ هزار کارخانه راه‌اندازی شد که ۲۰۰ مورد در استان خوزستان است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: در این دولت میلیون‌ها بشکه نفت استخراج می‌شود. دستمزد کارمندان و کارگران بالا رفت. در دولت فعلی، میلیاردها بدهی دولت قبل پرداخت شد و در این دولت اسکناس بدون برنامه چاپ نمی‌شود. کارخانجات راه اندازی شدند و تولید گندم در دولت قبل ۴.۵ میلیون تن در سال بود که در این دولت به ۱۱ میلیون تن رسید. همچنین روابط تجاری با روسیه به بالای ۱۵ میلیارد دلار رسید.

وی با اشاره به اینکه دستاوردها باید رسانه‌ای شود گفت: باید همه پیشرفت ها به مردم نشان داده شود.

امام جمعه اهواز یادآور شد: خانه به خانه بروید و مردم را برای انتخابات دعوت کنید. الان زمان حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری است.

او خطاب به کاندیداها گفت: از امکانات دولتی در صداوسیما برای تبلیغ خود استفاده کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha