۰ نفر

معاون گردشگری: سفر به ایران ۵۲ درصد رشد داشت

۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبر: 824501
معاون گردشگری: سفر به ایران ۵۲ درصد رشد داشت

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رشد ۵۲ درصد ورود مسافران و گردشگران خارجی به ایران در ۱۰ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران با حضور رییس‌جمهور، دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد، نمایندگان مجمع همکاری‌های آسیایی، گروه D۸ (هشت کشور اسلامی در حال توسعه) و جمعی از سفرای مقیم کشورهای خارجی در ایران، تعدادی از نمایندگان مجلس و فعالان گردشگری، دوشنبه ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در سالن اجلاس سران برگزار شد.

علی‌اصغر شالبافیان، در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: در ۱۰ ماه نخست امسال ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: ۲۴۳۲ پروژه سرمایه‌گذاری با حجم ۳۹۷ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز درحال ساخت است.

او اضافه کرد: هم‌زمان با برپایی نمایشگاه گردشگری تهران، ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است.

او ادامه داد: نمایشگاه امسال در مساحتی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع و در ۲۰ سالن برگزار شده است. ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده و همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر به‌منظور تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

شالبافیان همچنین گفت: در این نمایشگاه ۱۳۰۰ مترمربع فضا به حوزه گردشگری سلامت اختصاص داده شده و ۷۰ بیمارستان در این نمایشگاه حضور دارند.

معاون گردشگری همچنین به حضور ۱۲ کشور در این نمایشگاه و بازدید ۱۳ هیأت و ۶۸ شرکت خارجی از این نمایشگاه اشاره کرد.

شالبافیان همچنین از توجه رئیس‌جمهوری ایران به حوزه گردشگری سخن گفت و افزود: ۱۳ طرح تحولی در دولت سیزدهم احصا شده که این ۱۳ طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخاب شده و یکی از این طرح‌ها محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.

معاون گردشگری همچنین گفت: ۵۰ پروژه بزرگ‌مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

در ادامه این مراسم لوح مجمع همکاری‌های آسیایی ACD به یزد که برای سال ۲۰۲۴ پایتخت گردشگری این کشورها شده است، اهدا شد.

مهران فاطمی، استاندار یزد پیش از دریافت این لوح پیشنهاد کرد کمیته ویژه‌ای برای امکان استفاده بهتر از ظرفیت‌های این رویداد تشکیل شود.

همچنین دبیرکل گردشگری سازمان ملل متحد لوح ثبت جهانی روستای گردشگری کندوان را به استاندار آذربایجان غربی اهدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha