۰ نفر

پرونده حج بعد از ۱۲ سال رسما به سوریه واگذار شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 823228
پرونده حج بعد از ۱۲ سال رسما به سوریه واگذار شد

سفیر سوریه در عربستان سعودی اعلام کرد که طبق توافق صورت گرفته میان وزارتخانه‌های مربوطه دو کشور، امسال شهروندان سوری بعد از ۱۲ سال وقفه می‌توانند از کشور خودشان به حج بروند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، منابع سوری اعلام کردند که بعد از ۱۲ سال وقفه سوری‌ها امسال می‌توانند از کشور خودشان به حج بروند.

«آیمن سوسان» سفیر سوریه در عربستان سعودی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد که شهروندان سوری می‌توانند بعد از ۱۲ سال وقفه و با مدیریت وزارت اوقاف سوریه به حج بروند.

وی افزود، ماه آینده وزیر اوقاف سوریه به عربستان سعودی سفر می‌کند تا توافق نهایی را در این زمینه به امضا برساند. این اقدام در چارچوب تقویت تمایل دو طرف برای احیای روابط بوده و تمایل و تصمیم مشترکی میان دو طرف برای باز کردن صفحه جدیدی در این روابط وجود دارد؛ زیرا هر دو کشور معتقدند که باید با ایجاد فضای مثبت و همکاری مشترک میان کشورهای عربی دوست و برادر، جایگاه عربی را تقویت کرد.

سفیر سوریه همچنین به دیدار خود با «عبداللطیف آل شیخ» وزیر امور اسلامی عربستان اشاره و تاکید کرد که این دیدار بسیار گرم و دوستانه بود و وزیر سعودی از بازگشت دیپلمات‌های سوری به عربستان استقبال کرد.

أیمن سوسان گفت که روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه دینی شاهد توسعه بیشتر خواهد بود، زیرا سوریه و عربستان سعودی در این زمینه دیدگاه مشترکی دارند. وزیر اوقاف سوریه از همتای سعودی خود برای سفر به دمشق دعوت کرده و وزیر اوقاف عربستان نیز وعده داده که تا حد ممکن در اسرع وقت به سوریه سفر کند.

در بیانیه‌ای که ماه گذشته وزارت اوقاف سوریه منتشر کرد آمده است که در دیدار وزیر اوقاف سوریه و وزیر حج و عمره عربستان توافق شد امسال شهروندان سوری از دمشق و تحت نظارت وزارت اوقاف سوریه به حج بروند و کمیته‌های مشترک میان دو وزارتخانه درباره مقدمات لازم در این زمینه بحث خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha