۰ نفر

صعود به بام دنیا چقدر هزینه دارد؟

۱۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰
کد خبر: 822853
صعود به بام دنیا چقدر هزینه دارد؟

صعود به قله اورست که به بام جهان معروف است برای بسیاری از مردم که حتی کوهنورد هم نیستند چالش جذابی به شمار می‌آید اما صعود به این قله یکی از گران‌ترین ماجراجویی‌هایی است که هر شخص می‌تواند در سر داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، قله اورست در رشته کوه‌های هیمالیا با ۸۸۴۸ متر ارتفاع بلندترین قله جهان است. از ۲۹ ماه مه سال ۱۹۵۳ میلادی که رویای صعود به این قله به واقعیت تبدیل شد، ایستادن بر روی بام دنیا در لیست آرزوی بسیاری از افراد جا خوش کرد اما این ماجراجویی کم خرج نیست و به خاطر هزینه بالایی که دارد برای بسیاری از مردم دور از دسترس است.

هزینه‌ای که هر کوهنورد برای رسیدن به نوک کوه اورست باید پرداخت کند با توجه به نوع اکسپدیشن و نوع خدماتی که نیاز دارد متفاوت است و با توجه به آن‌که هزینه‌های این تجربه رویایی به دلار است، خرج بسیار زیادی روی دست علاقه‌مندان ایرانی به این تجربه رویایی می‌گذارد.

هزینه سرسام‌آور لمس بام دنیا

اگر می‌خواهید روی قله اورست بایستد و دنیا را از منظر این کوه ببینید باید بدانید این تجربه در سال جاری ممکن است بین ۳۴ هزار  تا ۳۰۰ هزار دلار خرج بردارد. شرکت‌های مختلفی برای اعزام به اورست فعالیت دارند که انواع خدمات را به یک کوهنورد حرفه‌ای و راهنمای باتجربه ارائه می‌دهند.

معمولی‌ترین پکیج سفر به قله اورست که رفت و برگشت آن به صورت ترکینگ است و به یک شرپا و پنج کپسول اکسیژن نیاز دارد، یک میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان خرج دارد.

پکیج وی‌آی‌پی سفر به اورست که شامل رفت و برگشت با هلیکوپتر، دو شرپا و ۸ کپسول اکسیژن می‌شود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است. پکیج وی وی‌آی‌پی صعود به قله اورست نیز در سال ۲۰۲۴ میلادی، ۳۰۰ هزار دلار است که حدود ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود و همه این هزینه‌ها بدون هزینه رفت و آمد و وسایل کوهنوردی است.

به خاطر داشته باشید که هزینه نهایی بسیار متفاوت است زیرا نیازهای هر کوهنورد هم متفاوت است. اگر می‌خواهید به قله بلندترین کوه جهان برسید، می‌توانید انتظار داشته باشید که علاوه بر پکیج‌هایی که اشاره شد، بین ۶ هزار تا ۸ هزار دلار برای خرید تجهیزات، بسته به آنچه که نیاز دارید و کیفیت اقلام هزینه کنید.
هزینه سفر قسمت دیگری از کوه‌پیمایی اورست است که بسته به هر نفر بسیار متفاوت است. در مورد حمل و نقل هزینه‌های متغیر زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، هزینه پرواز شما بسته به اینکه از کجا پرواز می‌کنید، کدام خط هوایی را انتخاب می‌کنید و سایر هزینه‌های خاص پرواز متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha