۰ نفر

خرازی در سخنرانی در اندیشکده ارمنستانی؛

ایران تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبر: 822104
ایران تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در ارمنستان به سر می برد، امروز ١٠ بهمن ١۴٠٢ در مرکز تحلیل و تحقیقات اوربلی حاضر و در جمع اندیشمندان و نخبگان آن کشور سخنرانی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شورای راهبردی آنلاین، دکتر سید کمال خرازی در صحبت‌های خود با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و ارمنستان و عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش این روابط، به تحولات جاری در منطقه قفقاز پرداخته و تحلیل جامعی از وضعیت ناپایدار این منطقه ارائه داد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای این منطقه حمایت می‌کند و تغییر مرزهای جغرافیایی را به هیچ عنوان نمی پذیرد.

ایشان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی منطقه قفقاز گفت ایران به عنوان محور اتصال مسیرهای حمل و نقل شمالی – جنوبی و شرقی – غربی آمادگی دارد ظرفیت‌های اقتصادی و علمی خود را در خدمت توسعه و پیشرفت این منطقه قرار دهد.

سفر دکتر خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی به ارمنستان در ادامه سفرهای دوره ای ایشان به کشورهای منطقه و حوزه همسایگی و جهت بررسی راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز صورت می گیرد.

دکتر خرازی دیروز با آقایان پاشینیان، نخست وزیر، میرزویان، وزیر امور خارجه و گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان، و نیز برخی از روسا و اساتید مراکز مطالعاتی آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

ایشان متعاقبا به سایر کشورهای منطقه قفقاز نیز سفر خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha