۰ نفر

جزییات سفر امیرعبداللهیان به پاکستان

۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 821262
جزییات سفر امیرعبداللهیان به پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط برادرانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر آتی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد گامی در مسیر تحکیم همکاری‌های ضدتروریسم دو همسایه خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، جلیل عباس جیلانی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بین المللی بحران آب و هوا در اندیشکده مطالعات منطقه‌ای در اسلام‌آباد اظهار داشت: پاکستان از روابط بسیار نزدیک و برادرانه با ایران برخوردار است.

وی گفت که هفته گذشته از حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر رسمی به پاکستان دعوت بعمل آمده و دو کشور از این فرصت برای تقویت چارچوب روابط دوجانبه استفاده خواهند کرد.
جیلانی تاکید کرد ‌که پاکستان نگاه رو به جلو به ثمرات سفر آتی وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد در راستای تحکیم همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم دارد.

وی افزود که روابط و مناسبات ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف و رسیدگی به مسائل فی مابین بسیار نزدیک است و من از سفر آتی برادرم آقای امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد بسیار خرسندم.

براساس این گزارش، وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دوشنبه گذشته طی بیانیه‌ای مشترک ضمن اعلام بازگشت سفیران دو کشور به محل ماموریت خود افزودند که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به دعوت همتای پاکستانی خود روز دوشنبه ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) سفر رسمی به اسلام‌آباد خواهد داشت.

روزنامه پاکستانی اکسپرس تریبیون امروز در گزارشی به نقل از منابع بلندپایه دیپلماتیک در اسلام‌آباد نوشت که سفر وزیر امور خارجه ایران به تدوین راهبرد آتی دو کشور در مقابله با نا امنی ها در مرزهای مشترک و مبارزه با چالش‌ مشترک تروریسم کمک می‌کند.

در این گزارش آمده است: سفیر پاکستان در ایران امروز عازم تهران محل ماموریت خود می‌شود و باید گفت که حضور امیرعبداللهیان در اسلام‌آباد پس از رویدادهای اخیر میان دو کشور بسیار قابل توجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha