۰ نفر

نشست اضطراری کمیته امنیت ملی پاکستان در رابطه با ایران

۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۵۹
کد خبر: 820301
نشست اضطراری کمیته امنیت ملی پاکستان در رابطه با ایران

پس از نشست امروز کمیته امنیت ملی پاکستان، اعضای کابینه این کشور با تصمیم نهایی رهبران سیاسی و نظامی برای ازسرگیری روابط کامل دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر موافقت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند نشست اضطراری کمیته امنیت ملی پاکستان به ریاست انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت این در اسلام‌آباد برگزار شد.

براساس تصمیم کمیته امنیت ملی پاکستان، این کشور سطح کامل روابط دیپلماتیک با ایران را از سرگرفته و به زودی سفیران ایران و پاکستان به پایتخت‌های یکدیگر اعزام می‌شوند.

در همین حال وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد که در تماس تلفنی امروز وزیران امور خارجه پاکستان و جمهوری اسلامی پاکستان طرفین بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت های یکدیگر را مورد بررسی قرار دادند.

جلیل عباس جیلانی و حسین امیرعبداللهیان توافق کردند که همکاری در سطح کاری و هماهنگی نزدیک در زمینه مبارزه با تروریسم و سایر جنبه های نگرانی متقابل باید تقویت شود.

وزیران امور خارجه ایران و پاکستان همچنین توافق کردند که تنش‌ها را کاهش دهند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: جلیل عباس جیلانی تاکید کرد که احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت باید زیربنای همکاری‌های دوجانبه باشد.

وی با تاکید بر روابط نزدیک و برادرانه پاکستان و ایران، تمایل اسلام‌آباد را برای همکاری با تهران بر اساس روحیه اعتماد و همکاری متقابل ابراز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود سعیدپور US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    در این دست مذاکرات کوتاه نیایید. اگر با آمریکا و انگلیس و عربستان و عراق در منطقه درگیر شدیم از این کشور به اصطلاح اتمی گند دماغ هم نباید ترسید. یک مشت ملت بی سروپا هستند کنار ملت ایران قرار گرفته اند متاسفانه. شخصا اگر لازم باشد اسلحه بدست آماده نبرد با این ابله ها هستم.
  • علیرضا IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    با سلام. با اوضاع کنونی باید از جوگیری دوری کرد جنگ ایران و پاکستان حاصلی جز ظعیفترشدن مسلمین ندارد
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    اگر بپذیریم که ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان زیر نظر انگلستان هست حرف بی راهی نگفته ایم اکثر کودتاها درگیریهای قومی و...در پاکستان توسط سازمان اطلاعات و ارتش پاکستان صورت می گیرد لذا با این اتفاقی که افتاده هر دو دولت زمینه مذاکره در ارتباط با گروه های القاعده و.....تصمیم گیری بکنند این اتفاق می تواند هر دو کشور را برای حل مشکلات مرزی به نقطه مثبتی برساند