۰ نفر

آخرین وضعیت سراوان پس از حمله پاکستان

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۲۳:۳۲
کد خبر: 820184
آخرین وضعیت سراوان پس از حمله پاکستان

ملک فاضلی نماینده مردم سراوان و مهرستان به جماران گفت: ما به هیچ عنوان اجازه ورود به کسی را به عنوان تروریست نمی‌دهیم. ممکن است هزاران برادر پاکستانی برای مراوداتی و به صورت قوم و خویشی در اینجا مستقر باشند، اما به هیچ عنوان او را تروریست نشناخته ایم و چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نخواهیم داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جماران، نماینده مردم سراوان و مهرستان گفت: در حال حاضر اینجا هیچ مسأله‌ای نیست و برعکس آنچه در رسانه‌ها آب و تاب می‌دهند مردم آرام هستند و به کار و زندگی خود مشغول هستند. متأسفانه رسانه‌ها به خصوص خارج از کشور به دلیل اینکه خوراک خود را داشته باشند و مردم را سرگرم کنند، طبق گفته‌ها و شنیده‌ها اخبار را بازتاب می‌دهند.

ملک فاضلی در خصوص حمله امروز صبح پاکستان به خاک ایران به خبرنگار جماران گفت: امروز صبح، حمله‌ای در سراوان اتفاق افتاد که برعکس آنچه در رسانه‌ها عام مطرح شده در سراوان تلفات نداشته است. روابط ما با پاکستان در بهترین شکل طی ادوار گذشته از پیروزی انقلاب تا امروز پیش رفته است. طبعا بسیاری از روابط و حسن همجواری ما رضایت نداشته و خدای ناکرده افرادی می‌خواهند از این مسائل استفاده کنند. اما ما این حرکت را محکوم کردیم و باید مشکلات را از راه دیپلماسی حل و فصل کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده سراوان می‌گویم که این شهر مورد حمله قرار گرفته است. در طول ادوار گذشته هیچ گاه اجازه ندادیم تروریستی از پاکستان در اینجا حضور پیدا کند و خدای نکرده عملیات انتحاری انجام دهد و یا گروگانی را در اینجا نگه دارند. ما همین انتظار را از دولت پاکستان هم داشتیم که اگر کسی در خاک پاکستان به خاک ایران حمله یا مشکلی ایجاد کند، برادران پاکستانی نباید بگذارند کسی در برای انجام این کار احساس آرامش کند تا تعرضی به کشور ما کند. متأسفانه در این مدت دوستان یا برادران نظامی نتوانستند در بعضی مناطق کوهستانی با توجه به عمق نفوذ خودشان در جهت حفظ امنیت آنجا اقدام لازم را داشته باشند تا معاندین یا تروریست‌ها نتوانند در آن مناطق استقرار پیدا کنند.

فاضلی در خصوص حمله چند شب قبل توسط سپاه پاسداران، افزود: اقدامی که چند شب پیش‌ از سوی ما صورت گرفت در منطقه کوهستانی و متروکه بود و روستای پر جمعیتی در جوارش نبوده است. ولی آنچه که از طرف برادران پاکستانی ما انجام گرفته است وقتی حمله‌ای به حومه‌ی سراوان یا همان منطقه شمسر یا حق آباد انجام گرفت، روستایی پر جمعیت است. انتظار بر این بود همان‌طور که ما یک جایی را انتخاب کردیم که جمعیت آنچنانی آنجا نبوده است، آنان هم همینگونه عمل کنند. چرا که در نقطه ای که هدف قرار دادیم صرفا افرادی خاص در یک مقر کوهستانی حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم ماجرا به خوبی و با دیپلماسی که همیشه بین این دو کشور در جریان بوده است پیش برود، چرا که مردم ایران و پاکستان به خصوص مردم جوار مرز در طول تاریخ با برابری، خویشاوندی و دوستی زندگی کرده اند و توانسته اند به یکدیگر کمک و یاری برسانند.

وی اضافه کرد: این مرز باعث استقلال ایران و پاکستان بوده و لازم است هر دو کشور به این مرزها احترام بگذارند و مردمی که در این مرز زندگی می‌کنند مورد احترام قرار بگیرند. طبعا جمهوری اسلامی تلاش خود را در این جهت کرده است و امیدوار هستیم برادران پاکستانی این احترام را قائل باشند و مراوداتی که در طول تاریخ با برادران ایرانی خودشان داشتند ادامه پیدا کند.

نماینده مردم سراوان با اشاره به رابطه خوب ملت ایران و پاکستان تصریح کرد: زمانی که حادثه‌ای برای شخصی پاکستانی در خانواده‌اش اتفاق افتاده است یا فردی فوت می کرده است، برادران ایرانی مرزنشین ما برای کمک به آنجا می‌رفتند یا در شادی، غم و تجارت‌ آنان شریک بوده اند. این جزئی از وجود مردم مرزنشین پاکستان و ایران است.

فاضلی در مورد حضور اتباع پاکستانی در ایران گفت: ما دو کشور همسایه چون پاکستان و افغانستان داریم. در کشور ما همیشه برادران افغان یا پاکستانی را پذیرا بوده ایم. آیا تفاوتی در شرایط زندگی آنان با برادری که در تهران زندگی می‌کند یا در سراوان مستقر است، می‌بینید؟ آن‌ها آزادانه زندگی و کار کرده و از مزایای ما استفاده می‌کنند و طبعا برادران پاکستانی ما مانند افغان‌ها برای کار می‌آیند و در اینجا مستقر می‌شوند. اما ما به هیچ عنوان اجازه ورود به کسی را به عنوان تروریست نمی‌دهیم. ممکن است هزاران برادر پاکستانی برای مراوداتی و به صورت قوم و خویشی در اینجا مستقر باشند، اما به هیچ عنوان او را تروریست نشناخته ایم و چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نخواهیم داد.

عضو کمیسیون بهداشت افزود: این را به برادران خوب پاکستانی عرض می‌کنم که ما به عنوان میزبان خوب ایران، از برادران پاکستانی که برای کار و تجارت به اینجا آمده اند، برایشان احترام قائل هستیم و توانسته ایم میزبان خوبی برایشان باشیم، اما اگر فردی باشد که افکار تروریستی دارد یا برای آن کشور مشکلی را ایجاد می‌کند طبعا مورد حمایت کشور و سیاست ما نیستند.

نماینده مردم سراوان در خصوص جو روانی در این شهر بعد از حمله پاکستان، گفت: در حال حاضر اینجا هیچ مسأله‌ای نیست و برعکس آنچه در رسانه‌ها آب و تاب می‌دهند مردم آرام هستند و به کار و زندگی خود مشغول هستند. متأسفانه رسانه‌ها به خصوص خارج از کشور به دلیل اینکه خوراک خود را داشته باشند و مردم را سرگرم کنند، طبق گفته‌ها و شنیده‌ها اخبار را بازتاب می‌دهند. من در حال حاضر در سراوان هستم و منطقه را بازدید کردم و مردم خوشبختانه آرام هستند و خوشبختانه تلفات جانی صورت نگرفت که ما را اذیت کند. امیدواریم دولت پاکستان دیگر این موضوع را تکرار نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha