۰ نفر

درخواست ژاپن از ایران و پاکستان

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۲
کد خبر: 820125
درخواست ژاپن از ایران و پاکستان

دولت ژاپن امروز پس از رخدادهای مرزی بین ایران و پاکستان، از تهران و اسلام آباد خواست تا خویشتنداری خود را حفظ کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ژاپن، یوشیماسا هایاشی نوشت، دبیر ارشد کابینه این کشور امروز پنجشنبه گفت که ژاپن از ایران و پاکستان می‌خواهد تا خویشتنداری کنند و اینکه توکیو به دقت وضعیت را زیر نظر خواهد داشت.

علیرضا مرحمتی معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه گفت: ساعت چهار و پنج دقیقه صبح امروز پنجشنبه، صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.

پیش از این احمد وحیدی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تعداد کشته های حمله موشکی پاکستان به روستایی در نزدیکی مرز ایران را که همگی از اتباع خارجی بودند، ۹ نفر اعلام کرد.

سراوان از توابع سیستان و بلوچستان در ۳۴۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز این استان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود بر تلاش‌های این‌ کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در مقابله با چالش‌ تروریسم تاکید کرد و گفت: ایران کشور برادر ما است و پاکستان به حاکمیت و تمامیت ارضی همسایه خود احترام می‌گذارد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز پنجشنبه حمله انجام شده توسط پاکستان به منطقه مرزی جمهوری اسلامی ایران را محکوم و تاکید کرد که بمنظور ابلاغ رسمی اعتراض و درخواست توضیح دولت پاکستان در این رابطه، کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امورخارجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NO ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    فرصت مناسبی است دوباره بزنید پاکستانو
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    ژاپنی ها نگران نباشند این دوبرابر برادری شان بر سر خون بچه های بیگناه قسم خورده اند وهردو طرف بچه های کشته شده ی مظلوم رو تروریست نامیدند
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    زنده باد ایران وسپاه دلاور
  • ایرانی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    به ژاپن چه ربطی داره خودش رو وسط انداخت اگه تروریست های پاکستان بجای اینکه بیان ایران میرفتن ژاپن باز هم این حرف رو میزد؟