۰ نفر

پشت پرده آیفون ۲۰ میلیونی / در دام کلاهبرداران نیافتید

۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۰۴
کد خبر: 816055
پشت پرده آیفون ۲۰ میلیونی / در دام کلاهبرداران نیافتید

حواشی گوشی‌های آیفون در ایران تمامی ندارد. پس از حواشی عدم رجیستری گوشی‌ آیفون ۱۴ و و ورود غیر قانونی آیفون ۱۵ به ایران و عدم رجیستری آن و عرضه این مدل گوشی در بازار سیاه، حالا بحث آیفون‌ ۲۰ میلیونی داغ شده و بسیاری از ایرانیان متقاضی این تلفن همراه را سردرگم کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در روزهای اخیر شایعه شده که برخی شرکت‌ها در ایران گوشی آیفون ۱۳ را با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رساند؛ خبری که از همان ابتدا مشخص بود یک شایعه است اما شگردی که این شرکت‌ها برای فروش محصولات خود به کار می‌گیرند افراد زیادی را فریب داده و به دام انداخته است.

این شرکت‌ها که عموما روش‌های تبلیغی خود را دارند و از عباراتی مانند «حذف واسطه‌ها» استفاده می‌کنند تا قیمت پایین محصولات را توجیه کنند، برای فروش محصولات خود شگردهایی را به کار می‌گیرند که برای مردم باورپذیر باشد اما از آن سو قیمت برخی از محصولات را به حدی ارزان اعلام می‌کنند که کاملا فرد خریدار را دچار تردید کرده و به شک می‌اندازد. با این حال افرادی که به دام این گونه شرکت‌ها و فروشندگان موبایل می‌افتند کم نیستند.

ترفند فروش غیر قانونی گوشی آیفون

شرکت‌ها و مراکز موبایلی که مدعی هستند آیفون را با قیمت بسیار ارزان عرضه می‌کنند ابتدا با شگرد تخفیف حدود ۲۰ درصدی گوشی‌های آیفون، مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند و سپس از ترفندهای کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

شگرد و ترفند این شرکت‌ها به این گونه است که ابتدا قیمت محصول خود را حدود ۲۶ میلیون تومان با زمان تحویل ۳۵ روزه اعلام می‌کنند و پنج شنبه را هم از روز کاری حذف کرده‌اند. سپس با گذشت زمان تحویل و دیرکرد، این شرکت‌ها در پی اعتراض سفارش دهندگان در صورتی که کسب و کار سالمی داشته باشند، ثبت سفارش متوقف می‌شود اما در کمال تعجب قیمت فروش محصول خود را به ۲۰ میلیون تومان کاهش می‌دهند.

پشت پرده گوشی‌های آیفون ۲۰ میلیونی چیست؟

در سال‌های اخیر با افزایش قیمت نرخ ارز در ایران، قیمت گوشی‌های آیفون با رشد قابل توجهی همراه شده و بخش قابل توجهی از جامعه قدرت خرید این گوشی‌های لوکس را از دست داده‌اند؛ از این رو فرصتی فراهم شده تا برخی سودجویان با عرضه گوشی‌های فیک و قلابی آیفون به جای گوشی‌های اصل، اقدام به کلاهبرداری کنند.

سال گذشته و همزمان با اعلام ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های پس از آن، بازار خرید و فروش آیفون‌های کپی که بسیار ارزان‌تر از اصل آن است داغ شد، اما خوب است بدانید این آیفون‌ها فیک فقط از نظر ظاهری به نسخه اصلی شباهت دارند و در بخش‌های دیگر تفاوت‌ها بسیار است.

پیشتر رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی استان تهران از ورود آیفون‌های کپی به ایران خبر داده بود و گفته بود آیفون‌های ۱۴ کپی به دلیل اینکه به صورت قاچاق وارد می‌شوند، رجیستری آنها هم جعلی است. به عبارتی این گوشی‌ها از راه قانونی وارد کشور نمی‌شوند و غیرقانونی هستند.

ذکر این نکته هم ضروری است که در رابطه با موضوع فروش گوشی‌های قلابی و فیک به جای گوشی‌های اصل پرونده‌هایی علیه افراد متهم تشکیل شده است که در یک نمونه سال گذشته متهمان پرونده کثیرالشاکی یک سایت در کرج بازداشت شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha