۰ نفر

درمان چاقی با کپسولی که در معده می‌لرزد!

۲ دی ۱۴۰۲، ۰:۵۶
کد خبر: 815471
درمان چاقی با کپسولی که در معده می‌لرزد!

یک کپسول ارتعاشی قابل بلعیدن می‌تواند به فریب مغز کمک کند تا فرد کمتر غذا بخورد. این قرص دارای یک عنصر ارتعاشی است که در معده فعال می‌شود و مغز را فریب می‌دهد تا تصور کند که معده پر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهندسان یک کپسول ارتعاشی و قابل بلع ساخته‌اند که می‌تواند به درمان چاقی کمک کند.

قورت دادن این کپسول قبل از غذا خوردن می‌تواند احساس سیری ایجاد کند و مغز را فریب دهد تا فرد فکر کند زمان توقف غذا خوردن فرا رسیده است.

این کپسول ارتعاشی بلعیدنی توسط مهندسان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) طراحی شده که در معده می‌لرزد و حس سیری کاذب ایجاد می‌کند و اشتها را کاهش می‌دهد.

این قرص می‌تواند یک روش کم‌تهاجمی و مقرون به صرفه برای درمان چاقی ارائه دهد.

هنگامی که شما یک وعده غذایی حجیم می‌خورید، معده سیگنال‌هایی را به مغز شما ارسال می‌کند که احساس سیری را ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که زمان دست کشیدن از غذا خوردن فرا رسیده است.

معده‌ی پر از مایعات نیز می‌تواند این پیام‌ها را به مغز ارسال کند، به همین دلیل است که معمولاً به افرادی که می‌خواهند رژیم بگیرند و وزن کم کنند توصیه می‌شود قبل از غذا یک لیوان آب بنوشند.

مهندسان MIT اکنون با استفاده از یک کپسول قابل بلع که در معده ارتعاش می‌کند، راه جدیدی برای استفاده از این پدیده ارائه کرده‌اند. این ارتعاش‌ها همان گیرنده‌های کششی را فعال می‌کنند که وقتی معده منبسط می‌شود، حس می‌کند و یک حس وهم‌آمیز از سیری ایجاد می‌کند.

محققان دریافتند این درمان در حیواناتی که ۲۰ دقیقه قبل از غذا به آن‌ها این قرص داده شد، نه تنها باعث تحریک ترشح هورمون‌هایی می‌شود که نشان دهنده سیری هستند، بلکه مصرف غذای این حیوانات را نیز تا حدود ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

اگر تحقیقات بیشتر نشان دهد که این فناوری می‌تواند به طور ایمن در انسان استفاده شود، چنین قرصی می‌تواند راهی کم‌تهاجمی برای درمان چاقی ارائه دهد.

شریا سرینیواسان دانشجوی سابق MIT و استادیار فعلی مهندسی زیستی در دانشگاه هاروارد می‌گوید: برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند یا اشتهای خود را کنترل کنند، می‌توانند این کپسول را قبل از هر وعده غذایی مصرف کنند.

این راهکار می‌تواند واقعاً جالب باشد، زیرا گزینه‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند عوارض جانبی را که در سایر درمان‌های دارویی مشاهده می‌کنیم، به حداقل برساند.

سرینیواسان نویسنده اصلی این مطالعه جدید است که به تازگی در مجله Science Advances منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha