۳ نفر

درخواست شرکت‌های دولتی چینی؛

سرکار گوشی آیفون نیاورید!

۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۰
کد خبر: 814065
سرکار گوشی آیفون نیاورید!

سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی چینی بیشتری در سراسر این کشور از کارکنان خود خواسته‌اند که آیفون‌های اپل و سایر دستگاه‌های خارجی را به محل کار نیاورند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بلومبرگ نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد چندین شرکت و ادارات دولتی در حداقل هشت استان چین در یکی دو ماه گذشته به کارمندانشان دستور داده‌اند تا استفاده از برندهای داخلی را آغاز کنند.

به مدت بیش از یک دهه، چین به دنبال کاهش اتکا به فناوری‌های خارجی بوده و از شرکت‌های وابسته به دولت مانند بانک‌ها خواسته است که به نرم‌افزار محلی روی آورند و تولید تراشه‌های داخلی را ارتقاء دهند.

شرکت‌ها و سازمان‌های کوچک‌تر در شهرهای استان‌هایی شامل ژجیانگ، شاندونگ، لیائونینگ و هبی مرکزی که میزبان بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان است، در دسامبر، دستورالعمل‌های شفاهی خود را صادر کردند.

بر اساس گزارش رویترز، به کارکنان حداقل سه وزارتخانه و نهاد دولتی در سپتامبر دستور داده شد که در محل کار خود از آیفون استفاده نکنند. پیش از آن، چین از مقامات این کشور خواسته بود تا به دلیل نگرانی‌های امنیت سایبری، از دستگاه‌های خارجی از جمله آیفون استفاده نکنند.

سهام اپل در معاملات روز جمعه، اندکی کاهش یافت و به ۱۹۶ دلار و ۵۰ سنت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha