۰ نفر

فقر، سمی که جامعه را می‌کشد

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶
کد خبر: 813631
فقر، سمی که جامعه را می‌کشد

فقر، یکی از مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز فساد و فحشا است. افراد فقیر، برای تامین نیازهای خود، ممکن است دست به فساد بزنند یا به فحشا روی آورند. فقر، تنها عامل زمینه‌ساز فساد و فحشا نیست، اما یکی از مهم‌ترین عوامل است.

به گزارش اقتصادآنلاین، فساد، عبارت است از سوءاستفاده از قدرت و موقعیت شغلی برای کسب منافع شخصی. فساد، می‌تواند در بخش‌های مختلف جامعه مانند بخش دولتی، بخش خصوصی و بخش اجتماعی وجود داشته باشد.

 و همچنین فحشا،  انجام فعالیت‌های جنسی در ازای دریافت پول یا سایر منافع. فحشا، می‌تواند به صورت پنهان یا آشکار انجام شود.

فقر، می‌تواند افراد را به انجام فعالیت‌های مجرمانه‌ای مانند فساد، برای کسب درآمد، سوق دهد. به عنوان مثال، یک کارمند دولتی ممکن است برای دریافت یک رشوه، دست به فساد بزند تا بتواند نیازهای مالی خود را تامین کند.

 وهم چنین می‌تواند افراد را به انجام فعالیت‌های جنسی در ازای دریافت پول یا سایر منافع، سوق دهد. به عنوان مثال، یک زن ممکن است به دلیل فقر، به فحشا روی آورد تا بتواند هزینه‌های زندگی خود را تامین کند.

کاهش فقر، یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با فساد و فحشا است. با کاهش فقر، افراد کمتری برای تامین نیازهای خود، دست به فساد یا فحشا می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    3 0
    سمی که متأسفانه هیچ پادزهری برایش پیدا نشده
  • مهدی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    4 0
    توزیع عادلانه ثروت،مثل سیل تمام این مشکلات را با خود می‌برد.اما در جامعه امروز که حقوق جانباز ۶۰درصد دفاع مقدس، خورده می‌شود.وبه اینها هم رحم نمی‌کنند باید فاتحه مردم عوام را خواند.