۴ نفر

خبر مهم سخنگوی وزارت خارجه در مورد برجام؛ مذاکرات با آمریکا از سر گرفته می‌شود؟

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 813153
خبر مهم سخنگوی وزارت خارجه در مورد برجام؛ مذاکرات با آمریکا از سر گرفته می‌شود؟

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و گفته وزیر خارجه در خصوص بی‌خاصیت‌تر شدن برجام گفت: تا امروز اتفاق جدیدی در روند مذاکرات رخ نداده است. روند دیپلماسی در ارتباط با برجام کما فی سابق باز است و در این زمینه مسیر دیپلماتیک پویایی خودش را دارد. تحت تاثیر تحولات منطقه، این پویایی‌ها می‌تواند با فراز و فرودهایی همراه شود. برجام به قوت خودش باقی است و هیچ کسی جز آمریکا از آن خارج نشده است. ما به برجام پایبند بودیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و گفته وزیر خارجه در خصوص بی‌خاصیت‌تر شدن برجام گفت: تا امروز اتفاق جدیدی در روند مذاکرات رخ نداده است. روند دیپلماسی در ارتباط با برجام کما فی سابق باز است و در این زمینه مسیر دیپلماتیک پویایی خودش را دارد. تحت تاثیر تحولات منطقه، این پویایی‌ها می‌تواند با فراز و فرودهایی همراه شود. برجام به قوت خودش باقی است و هیچ کسی جز آمریکا از آن خارج نشده است. ما به برجام پایبند بودیم.

سخنگو ادامه داد: وقتی موضوع روشن است، اظهارات رسانه ای کمک کننده نخواهد بود. توافقات تعهدات روشنی را مشخص می کند. مسئولیت ها روشن است و ایران به تکالیف خود عمل کرده است. اگر صداقتی دیده شود که طرف ها آماده هستند ایران هیچ گاه مسیر را نبسته است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره گفتگوها درباره دریای خزر نیز گفت: در خصوص دریای خزر ما فنی و حقوقی عمل می کنیم و نشست های متعددی را انجام داده ایم. در چارچوب دیدگاه های اصولی این موضوع را در راستای منافع ایران دنبال خواهیم کرد.

کنعانی گفت: ایران از بیانیه جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان درباره اعتمادسازی و آزادی نظامیان زندانی و زندانیان ۲ کشور استقبال می‌کند و آن را گامی قابل تحسین برای توافق صلح ۲ کشور می‌داند؛ امیدواریم روند مذاکرات صلح ۲ کشور به نتایج ثمربخشی منجر شود و ما آماده کمک به ۲ کشور همسایه درباره صلح پایدار و تقویت همگرایی در قفقاز هستیم.

سخنگو اظهار  داشت وزیرخارجه در نشست دوحه شرکت نخواهد کرد.

وی در خصوص سفر سرلشکر باقری به عراق و تاکید بر روند اجرایی کردن توافق امنیتی ایران و عراق گفت: انتظار ایران روشن است. آنچه سازوکارها و نهادهای نظامی انجام می دهند در چارچوب وظایف محوله است و تلاش ها ادامه دارد و امیدواریم به سطح مورد انتظار برسیم.
سخنگوی وزارت خارجه درباره همکاری روسیه و ایران در یک راکتور هسته‌ای و موافقت نامه مجلس برای همکاری با روسیه گفت: انچه که در حوزه روتبط خارجی انجام می شود وزارت خارجه در محوریت کار قرار دارد.  این موافقت نامه قبلا امضا شده بود و اکنون به تصویب رسید و روند قانونی خودش را طی کرده است. در خصوص همکاری های دو کشور در موضوع صلح امیز هسته ای، بخشی از همکاری های دوجانبه ایران و روسیه است. اطلاعات من در این باره بیشتر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha