۰ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی در روزهای آلوده پاییز و زمستان تاثیری دارد؟ + لیست قیمت انواع دستگاه تصفیه هوا

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 812930
استفاده از دستگاه تصفیه هوا خانگی در روزهای آلوده پاییز و زمستان تاثیری دارد؟ + لیست قیمت انواع دستگاه تصفیه هوا

در این مطلب به بررسی قیمت انواع دستگاه تصفیه هوا می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا، دستگاه تصفیه هوا یکی از ضروری ترین وسایلی است که با شروع فصل پاییز و تشدید غلظت آلاینده های هوا، به آن نیاز پیدا می کنیم.

این دستگاه ها با داشتن فیلتر های متعدد باعث می وشد تا هوایی که به ریه هایمان می رسد عاری از هر گونه آلایندگی و ذرات معلق باشد.

امروزه در بسیاری از شهرهای ایران، شاهد پدیده آلودگی هوا هستیم که گاه و بیگاه باعث تعطیلی مدارس و ادارات می شود و بعضا غلظت این آلودگی ها به حدی است که برای تمامی گروه های سنی تنفس مشکل می شود.

دستگاه تصفیه هوا در مدل های مختلفو با برندهای مختلف به بازار عرضه می شود. برخی از برندهای دستگاه تصفیه هوا دارای قیمت بالا و برخی دیگر به فراخور تکنولوژی به کار رفته در آن از قیمت پایین تری برخوردارند.

امروزه سازندگان دستگاه های تصفیه هوا محصولات خود را در انواع خانگی، اداری، بیمارستانی و دستگاه های تصفیه هوای مخصوص اتومبیل تولید می کنند.

به طور معمول یک دستگاه تصفیه هوا، دارای یک پیش فیلتر است که می تواند ذرات معلق آلاینده، پرز حیوانات و همچنین گرد و غبار موجود در هوای محیط را جذب کند. پیش فیلتر قابل شست و شو بوده و مطابق توضیحات شرکت تولید کننده باید در موعد مقرر شسته شود.

یکی دیگر از فیلترهایی که معمولا در تصفیه کننده های هوا استفاده می شود فیلتر پلاسما می باشد که با استفاده از خاصیت الکتریسیته ساکن، ذرات ریز و میکروارگانیزم ها را به دام می اندازد.

فیلتر کربن اکتیو برای از بین بردن گازهای سمی و بوی نامطبوع در دستگاه تصفیه هوا استفاده می شود. بوی تند مواد غذایی، بوی سیگار و مواد شیمیایی براحتی توسط این فیلتر جذب می شود.

فیلتر های هپا و هگا برای از بین بردن تمامی ذراتی که از فیلترهای قبلی باقی مانده اند به کار می روند و تقریبا به میزان بالای ۹۵ درصد هوا را تصفیه می نمایند.

در انتهای عملیات فیلترینگ لامپ مولد UV قرار دارد که برای از بین بردن اندک آلاینده هایی که فیلترهای دستگاه موفق به نابودی شان نشده اند، به کار می رود.

همچنین در برخی از دستگاه های تصفیه هوا، یک مولد یون منفی نیز تعبیه می شود که معمولا با تولید الکترون، هوای محیط را همانند هوای جنگل و یا نواحی نزدیک به آبشار، برای تنفس و استنشاق، مفید می نماید.

قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصادآنلاین مراجعه نمایید.
قیمت انواع دستگاه تصفیه هوا
برند مدل قیمت / تومان
 هون لند XJ3400 ۱۴,۶۰۰,۰۰۰
شیائومی  4Compact
۷,۵۵۰,۰۰۰
امریک ایر K01-A ۱۴,۵۰۰,۰۰۰
لایفا ایر 502
۶۲,۰۰۰,۰۰۰
نئوتک AP-HC600A
۴۸,۹۰۰,۰۰۰
 کرشر AF100
۴۷,۰۰۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha