۰ نفر

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان:

تفکر بسیجی، رمز موفقیت در دوران کرونا بود

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبر: 810468
تفکر بسیجی، رمز موفقیت در دوران کرونا بود

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان تفکر بسیجی را رمز موفقیت جهادگران عرصه سلامت کشور در دوران کرونا دانست و گفت: تلاش‌هایی که در حوزه سلامت برای تسکین آلام بیماران انجام می‌شود، فراموش‌شدنی نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی امروز (دوشنبه، ششم آذر ماه) در همایش بسیج و مقاومت، اظهار کرد: امنیت و سلامتی دو نعمت بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین است و آنها که در تامین این دو نعمت برای ما نقش دارند، همواره در یادها باقی می‌مانند. همه‌ی فعالان مجموعه علوم پزشکی، از کسی که دری باز و چراغی روشن می‌کند تا مقامات بالادست، دست در دست هم در بهبود و تسکین درد و رنج بیماران نقش دارند.

او با بیان اینکه کرونا بدون مبالغه تهدیدی برای کشور بود، ادامه داد: مدافعان سلامت با تفکر بسیجی و حرکت جهادی خود این تهدید را به فرصت تبدیل کردند، به‌گونه‌ای که دوران کرونا یکی از فرازهای ماندگاری خدمات آنها در ذهن مردم شد.

وی با اشاره به آیه ۹ سوره «انسان» که از زبان نیکان و نیکوکاران خطاب به مستمندان است و می‌فرماید: «ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می‌دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی نمی‌طلبیم» اظهار کرد: کسی که خدمتی دریافت می‌کند، وظیفه‌اش سپاسگزاری است؛ ولی اگر بخواهیم تفکر بسیجی را در وجود خود نهادینه کنیم، نباید در قبال ارائه خدمت، انتظار تشکر داشته باشیم.

او افزود: نشاط روحی و لذتی که مجموعه‌ درمان از بهبود و رضایت بیمار می‌برند، با هیچ‌ پاداش مادی‌ای قابل مقایسه و معاوضه نیست و این لذت، ناشی از همان تفکر بسیجی است که در وجود آنها نهادینه شده است.

در ادامه این جلسه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بیان کرد: بسیج به تعبیر امام خمینی (ره) شجره طیبه است و ما در بیش از ۴۰ سالی که از انقلاب گذشته، در جنگ و بعد از آن، حتی در حوادث طبیعی، این شجره طیبه بودن را دیدیم.

حسن بختیاری با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در روزهای درگیری با بیماری کرونا، ادامه داد: وقتی بسیج در عرصه‌های مختلف، بخصوص عرصه سلامت وارد شد، نقش‌آفرینی خود را به نحو بسیار بهتری به اثبات رساند. طرح شهید سلیمانی نشان داد می‌شود دنیا را جور دیگری می‌توان مدیریت کرد و این امر در کشور ما اتفاق افتاد.

او خطاب به خانواده دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: گرفتن مجوز رشته‌های مختلف و راه‌اندازی تعدادی از آنها، ارتقای جایگاه پژوهشی در کشور و ایجاد ساختارهای پارک علم و فناوری و پژوهشکده سلامت از جمله موفقیت‌های اخیر در دانشگاه است که نتیجه تفکر بسیجی شماست.

وی با تأکید بر اهمیت پروژه‌های عمرانی در زمینه ارتقای دانشگاه، گفت: در دو سال اخیر، پروژه‌های ناتمام در مدت کوتاهی با وجود  کمبودها، کسری‌های بودجه و تورم به نتیجه رسید. در حوزه درمان نیز خرید تجهیزات پزشکی پیشرفته، در حوزه دانشجویی و فرهنگی با وجود مشکلات تورم و اینکه بودجه متناسبی از وزارت گرفته نشده است، نه‌تنها کیفیت خدمات افت نکرد، بلکه ارتقا نیز داشت. همه این‌ها با کار شبانه‌روزی به دست آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha