۰ نفر

انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی از رسمیت افتاد؟!

۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 808554
انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی از رسمیت افتاد؟!

دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق در گفتگویی اعلام کرده است که فرایند برگزاری مجدد انتخابات رئیس اتاق ایران به زودی آغاز خواهد شد اما طبق آیین‌نامه هیئت نمایندگان اتاق ایران، این انجمن در پایان خرداد امسال عملا به ماموریت خود پایان داده بود و فعالیت و رسمیت مجدد آن در ابهام قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دبیر انجمن نظارت بر انتخابات اتاق در گفتگویی اعلام کرده است که فرایند برگزاری مجدد انتخابات رئیس اتاق ایران به زودی آغاز خواهد شد اما طبق آیین‌نامه هیئت نمایندگان اتاق ایران، این انجمن در پایان خرداد امسال عملا به ماموریت خود پایان داده بود و فعالیت و رسمیت مجدد آن در ابهام قرار دارد.

به خصوص آنکه طبق شنیده‌ها، دو عضو از پنج عضو این انجمن از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند. این موضوع شرایط را مبهم‌تر کرده است و معلوم نیست چگونه قرار است تکلیف دولت برای تغییر رئیس اتاق ایران اجرا شود.

از طرفی شنیده شده است، دو عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، فعالیت مجدد انجمن را همراه با اشکالات قانونی و آیین‌نامه‌ای دانسته‌اند و از ادامه حضور در این انجمن کناره گیری داده‌اند.

بنابراین از ترکیب پنج نفره انجمن سابق، سه نفر باقی مانده‌اند، حسین میر محمد صادقی که نماینده بخش خصوصی است و دو عضو دولتی یعنی جهانبخش سنجابی شیرازی و محمدجواد حاجی حسینی که نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت در هیئت نمایندگان اتاق هستند.

با این حساب باید دید همچنان امکان برگزاری مجدد انتخابات مطالق با نظر دولت با این انجمن نظارت فراهم می‌شود یا خیر.

از طرف دیگر شنیده شده است که اتاق ایران به دیوان عدالت اداری بابت دخالت‌های دولت در امور بخش خصوصی و ابلاغ لغو انتخابات شکایت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha