۰ نفر

«خمره» موزه شهر رشت برای دوره معاصر است

۲۱ آبان ۱۴۰۲، ۰:۴۲
کد خبر: 807555
«خمره» موزه شهر رشت برای دوره معاصر است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه «خمره» موزه شهر رشت متعلق به دوره معاصر است، گفت: از این خمره به عنوان سطل زباله نیز استفاده نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ولی جهانی اظهار کرد: قدمت خمره موزه شهر رشت به دوران معاصر بازمی گردد که محلی برای تأمین و ذخیره آذوقه بوده و کیسه پلاستیکی روی آن برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار و ریزش خس و خاشاک با توجه به مرمت‌های در دست اقدام موزه به درون آن بوده است.؛ که متأسفانه به نظر می‌رسد با سو نیت ابتدا فرو رفتگی کوچکی در کیسه ایجاد شده و سپس با ریختن چند تکه آشغال به خیال خام قصد بر آن بوده تا در اذهان اینگونه تداعی شود که خمره محل جمع آوری زباله می‌باشد.

وی ادامه داد: گور موجود، بازسازی یکی از انواع گورهای باستانی استان است که به دلیل تثبیت اسکلت و اشیا بدلی داخل آن با مواد نگهدارنده از نظر علمی و ایمنی قابل دفاع بوده و اصولاً از ابتدا طراحی آن بر اساس الگوی فعلی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اضافه کرد: طی دو سال اخیر بیش از ده میلیارد تومان برای مرمت موزه، کف ساری، محوطه سازی، ثبت بیش از ۲۷ هزار شیء در سامانه جام و… هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha