۰ نفر

خبر عجیب؛ ساخت هتل در این شهر ممنوع شد

۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبر: 807111
خبر عجیب؛ ساخت هتل در این شهر ممنوع شد

گردشگری بیش از حد در بسیاری از نقاط جهان به یک چالش تبدیل و موجب شده است مردم محلی با اثرات منفی گردشگری انبوه دست و پنجه نرم ‌کنند.

به گزارش تراولر، پدیده اُورتوریسم (حضور بیش از حد گردشگران) علاوه‌بر ایحاد شرایط نامناسب برای مردم محلی باعث آلودگی و آسیب به مقاصد و مکان‌های دیدنی شده و چندین کشور و شهر در حال اجرای تدابیری علیه این موضوع هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جدیدترین شهری که برای گردشگری پایدار قدم بر می‌دارد، «سن سباستین» اسپانیاست که قصد دارد ساخت هتل‌های جدید و اقامتگاهای مسافران را ممنوع کند. این مقررات برای ترویج استراتژی گردشگری پایدارتر از اوایل سال آینده اجرایی می‌شود.

سن سباستین که در سال ۲۰۱۶ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا تعیین شد و توسط بیش از ۱۰۰ راهنمای سفر و رسانه در سراسر جهان برای سفر پیشنهاد شده است، به خاطر فرهنگ باستانی باسک، زیبایی خلیج لاوکونچا و غذاهای نوآورانه که آن را در سراسر جهان مشهور کرده است، شناخته می‌شود و حالا توسط گردشگران به مرز اشباع رسیده است.  

 بخش قدیمی این شهر، منطقه‌ای است که بیشترین آسیب را از نظر گردشگری می‌بیند و شورای شهر سن سباستین آن را «منطقه گردشگری اشباع‌شده» می‌نامد. مردم محلی در سال ۲۰۱۸ به توریسم بیش از حد در این شهر اعتراض کردند و ادعا داشتند که آنها را مجبور به ترک خانه‌هایشان و زندگی در روستاهای اطراف کرده است.

«انکو گویا»، شهردار سن سباستین، درباره این تصمیم اظهار نظر کرده و گفته است که مناطق خاصی از شهر به عنوان «اشباع‌شده» طبقه‌بندی می‌شوند. با وجود این واقعیت که در حال حاضر اقامتگاه‌های فراوانی برای گردشگران وجود دارد، دیگر اجازه ساخت هتل و اقامتگاه جدید صادر نخواهد شد.  

حجم بالای گردشگران در این شهر پیامدهای منفی مانند کاهش کیفیت غذاهای محلی و فرهنگ را به همراه داشته است.

افزون بر این، شهر ایتالیایی ونیز نخستین شهری بود که به دلیل اتخاذ ابتکارات بسیاری برای حفظ اکوسیستم ظریف و معماری میراث خیره‌کننده خود خبرساز شد. به عنوان مثال، ورود کشتی‌های تفریحی به تالاب ونیز منع شد و دیوارهای دریایی برای جلوگیری از جزر و مدهای قوی ساخته شد. این ممنوعیت در حالی ایجاد شد که یونسکو هشدار داد در صورت ادامه شرایط کنونی، این شهر را در فهرست میراث در خطر قرار خواهد داد.  

ونیز همچنین طرحی برای دریافت ورودیه از گردشگران داشت که فعلا از آن عقب‌نشینی کرده است. آمستردام در هلند نیز دیگر شهری است که با تبعات منفی حضور بیش از حد گردشگران روبه‌روست.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha