۰ نفر

وزیر نیرو؛

شرایط خشکسالی بسیار شدید شده است

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 806646
شرایط خشکسالی بسیار شدید شده است

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو با اشاره به خشکسالی های شدید در برخی حوزه های آبخیز و کاهش بارندگی ها در ۱۰ سال گذشته، از مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور خواست تا در مدیریت منابع آبی اقدام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست تخصصی با مدیران صنعت آب و فاضلاب کشور بر اهمیت مدیریت منابع آب با توجه به کمبود آب برابر با مرگ تاکید کرد. وی با بیان اینکه بر اساس گزارش اخیر شورای عالی آب، تقریبا تمامی حوزه های آبخیز کشور بر اساس بارندگی های ۳۶ ماه گذشته در شرایط بسیار خشک یا خشک قرار دارند.

محرابیان مدیریت منابع آب کشور را به دو حوزه مدیریت عرضه و مدیریت تقاضا تقسیم کرد. وی خاطرنشان کرد: اعمال هر دو مدیریت لازم و ضروری است، اما مدیریت بخش تقاضا با صرف هزینه کمتر موانع و مشکلات را برطرف می کند. وزیر نیرو همچنین انتقاد کرد که در معاونت مدیریت تقاضای آب اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این امکان وجود دارد که مصرف کننده با علم، دانش و روش هایی که اختیاری است، مصرف خود را مدیریت کند. وی سپس به تجربه مثبت مدیریت تقاضا در بخش برق کشور به ویژه در پیک مصرف تابستانی دو سال اخیر اشاره کرد. محرابیان تصریح کرد: از ۲۹ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ جدول برنامه ریزی خاموشی در بخش خانگی اعمال شد و برق در بخش صنعت به حداقل ممکن کاهش یافت. با وجود این شرایط، در چهار ماهه ۱۴۰۰ گرمی (تا ۲۴ مهرماه)، کل مصرف داخلی از اول خرداد تا پانزدهم مهر ماه همان سال معادل ۴۸ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.

محرابیان همچنین خاطرنشان کرد: در فاصله سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون مشترک به شبکه برق کشور اضافه شده است. وی همچنین خاطرنشان کرد: تابستان ۱۴۰۲ از نظر پیک و گرمای مداوم نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است. با وجود این، وی خاطرنشان کرد: خاموشی بخش خانگی در سال ۱۴۰۲ به صفر رسید و در مجموع ۲ میلیارد کیلووات مصرف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha