۸ نفر

خبر خوش برای مردم اردبیل

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸
کد خبر: 806576
خبر خوش برای مردم اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: تجهیزات حفاظتی برای حفاظت از عرصه‌های ملی استان اردبیل با تامین اعتبار افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمود قلی‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تجهیزات حفاظتی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزایش می‌یابد، اظهار کرد: عرصه‌های ملی علاوه بر بازدید و گشت‌های مستمر ۹۵ مأمور یگان، به‌وسیله ۲ دستگاه پهپاد و دوربین‌های دارای زوم بالا کنترل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۲ دستگاه پهباد برای حفاظت از منابع طبیعی به‌ویژه در مناطق سخت‌گذر استفاده می‌شود که هرگونه تغییر در جنگل‌ها و مراتع با تصاویر قبلی مقایسه شده و عوامل دخیل در تضییع این سرمایه ملی مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: دوربین‌های دیجیتال در مکان‌های خاص نیز تعبیه شده که می‌تواند شعاع ۳۰ کیلومتری اطراف خود را رصد و پایش و حتی پلاک خودروی قاچاقچیان و تخریب‌گران طبیعت را با کیفیت بسیار خوب ثبت و ضبط کند.

قلی‌زاده ادامه داد: در عین حال برای حفاظت از منابع طبیعی نصب و خرید ۱۵ دستگاه دوربین هوشمند پیشنهاد شده که به محض اختصاص در نقاط مختلف مراتع استان تعبیه خواهد شد.

وی خواستار مشارکت شهروندان در حفاظت از منابع طبیعی استان شد و افزود: ضروری است حفاظت به ویژه در حوزه‌های جنگلی تشدید شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha