۱ نفر

سقوط ناگهانی قیمت نفت در بازارهای جهانی

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبر: 806438
سقوط ناگهانی قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت نفت در روز جمعه بیش از ۲ درصد کاهش یافت، زیرا آمار اشتغال ایالات متحده احتمال توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و کاهش تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه را افزایش داد.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز جمعه به میزان قابل توجهی کاهش یافت و بیش از ۲ درصد کاهش یافت. نفت برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۹۶ سنت معادل ۲.۲۶ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۸۹ سنت رسید، در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۹۵ سنت معادل ۲.۳۶ درصد کاهش به ۸۰.۵۱ دلار رسید. این کاهش بیش از ۶ درصدی برای هر دو شاخص در هفته گذشته بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، کاهش قیمت نفت به دلیل کاهش نگرانی‌ها در مورد عرضه به دلیل تنش‌ها در خاورمیانه و انتشار داده‌های بازار کار ایالات متحده است که احتمال توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را افزایش می‌دهد. شرکت لوک اویل روسیه نیز اخیرا تولید نفت خود در عراق را دو برابر کرده است.

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در اولین سخنرانی خود از زمان آغاز جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس در روز جمعه هشدار داد و گفت: احتمال گسترش درگیری ها در خاورمیانه وجود دارد، اگرچه تحلیلگران معتقدند. که بازار این تضاد را مدیریت کرده و اختلال قابل توجهی در عرضه و تقاضا ایجاد نشده است.

داده های رسمی نشان می دهد که رشد اشتغال در ایالات متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار بود و احتمال توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را افزایش داد. نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس همچنان در بالاترین حد خود در ۱۵ سال گذشته است که از قیمت نفت حمایت کرده و ریسک پذیری را به بازار بازگردانده است. اداره ملی آمار چین نیز روز چهارشنبه نشان داد که تولید کارخانه در این کشور به طور غیرمنتظره ای در ماه اکتبر کاهش یافته است.

از نظر عرضه، انتظار می‌رود عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را تا پایان سال جاری تمدید کند. از سوی دیگر، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تشدید تحریم ها علیه نفت ایران را تصویب کرده است. اما مشخص نیست این لایحه پس از تبدیل شدن به قانون تا چه حد می تواند موثر باشد چرا که این اقدامات معمولا مشمول معافیت های امنیت ملی است و با تشخیص رئیس جمهور اجرا می شود. علاوه بر این، چین با وجود تحریم ها همچنان می تواند نفت ایران را وارد کند.

داده‌های شرکت‌های انرژی ایالات متحده نشان می‌دهد که تعداد چاه‌های نفت و گاز طبیعی در هفته گذشته به کمترین میزان از فوریه ۲۰۲۲ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha