۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مشاهده قوی سیاه در بازارهای داخلی!

۲۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبر: 803441
مشاهده قوی سیاه در بازارهای داخلی!

معاملات هفته گذشته بازارهای داخلی همراه با پدیدار شدن یک ریسک سیتماتیک همراه بود و تحولات فلسطین اشغالی منجر به افزایش انتظارات تورمی در بازار ارز و طلا و همچنین ریزش بورس شد. اما از اواسط هفته بازار ارز آرام گرفت و تغییر جهت داد که این امر ناشی از کاهش ترس و نگرانی عامه مردم در خصوص گسترش درگیری به داخل کشور بود و بخشی از صعود ارز و سکه پس داده شد.

اقتصادآنلاین - حسام بهمن آبادی؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته‌ای که گذشت با کاهش ۲.۴۶ همراه شد و  شاهص کل هم وزن نیز با ریزش ۳.۵۷ درصدی همراه شد که این ریزش‌ها ناشی از افزایش ریسک سیستماتیک در اقتصاد ایران بود.

اما سکه در هفته گذشته بازدهی درخشان ۶.۲ درصدی را ثبت کرد که این رشد ناشی از افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش انس جهانی طلا بود .

بازار سکه توانست طی هفته گذشته بهترین بازدهی را در بین بازارها به خود اختصاص دهد و سرمایه‌گذاران خود را با افزایش نرخ ارز همراه کند.

بازار کریپتو طی هفته گذشته روزهای خونینی را پشت سرگذاشت و همچنان فشار فروش در اکثر آلت‌کوین ها ملموس است و در این هفته نیز بعضی از آلت‌کوین‌ها مانند پولکدات کف قیمتی جدیدی ثبت کردند.

ریزش این هفته بازار رمزارزها تحت تاثیر افزایش نرخ تورم تولید کننده و مصرف کننده به وقوع پیوست که انتظارات از ماندگاری نرخ‌های بهره در سطوح بالا را تقویت کرد و حالا بسیاری از معامله‌گران انتظار یک مرحله افزایش نرخ بهره دیگر از فدرال رزرو دارند و باید دید که بالاخره چه زمانی فدرال رزرو دست از این سیاست انقباظی می‌کشد!.

مشاهده قوی سیاه در بازارهای داخلی!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha