۰ نفر

روسیه: ما نمی‌خواهیم دلار را نابود کنیم

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبر: 733216
روسیه: ما نمی‌خواهیم دلار را نابود کنیم

وزیر امور خارجه روسیه بیان داشت که ایالات متحده خودش از نمایش نقش دلار دست می کشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه هیچ تمایلی به "نابود کردن" دلار ندارد، خود ایالات متحده دیگر آن نقش دلار را که برای همه قابل قبول بود، تضمین نمی کند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: بدون شک ما سیاست خود را نه در برابر آمریکا و نه علیه غرب می سازیم. ما نمی خواهیم دلار را نابود کنیم. ایالات متحده آن نقش دلار را که برای همه قابل قبول بود، دیگر ارائه نمی کند. مشکل همین است.

لاوروف تاکید کرد که روسیه روابط خود را با کسانی که "بر اساس برابری و جستجو برای توازن صادقانه منافع" آماده هستند، توسعه خواهد داد.

وی افزود:عملیات نظامی ویژه روسیه انگیزه قدرتمندی به برقراری عدالت و چند قطبی شدن در جهان داد.

وزیر خارجه روسیه گفت: عربستان سعودی به روسیه اطلاع داد که نشست جده درخصوص اوکراین که در اوایل ماه اوت برگزار شد، به منظور متقاعد کردن همه درباره بیهودگی مذاکرات بدون مسکو برنامه ریزی شده بود.

لاوروف ادامه داد: ایالات متحده به طور غیرقانونی در سوریه عمل می کند و به تجزیه طلبی سازمان های کرد رادیکال دامن می زند که تهدیدی امنیتی برای ترکیه هستند.

وی بیان داشت: ایالات متحده مناطق نفت خیز و زمین های غلات سوریه را اشغال کرد، آنها امنیت غذایی و انرژی این کشور را تضعیف کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha