۰ نفر

حق پخش تلویزیونی ورزش کشور تصویب شد

۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 731727
حق پخش تلویزیونی ورزش کشور تصویب شد

رییس فدراسیون فوتبال ‌از تصویب حق پخش تلویزیونی ورزش کشور در برنامه هفتم توسعه کشور توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی تاج در مجمع عمومی هیئت فوتبال استان سمنان ‌از تصویب حق پخش تلویزیونی ورزش کشور در برنامه هفتم توسعه کشور توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی خبر داد و اظهار داشت: تصویب نهایی این قانون مهم، بخش زیادی از مشکلات تیم‌داری در فوتبال کشور را رفع می‌کند.

وی حق پخش تلویزیونی را عمده‌ترین حقوق شناخته‌شده بخش ورزش قهرمانی و باشگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با طرح و تصویب این مهم در کمیسیون تلفیق، گام مؤثری در موضوع حق پخش تلویزیونی برداشته و با تصویب نهایی این مهم، ۶۰ تا ۷۰ درصد از درآمد حقوق شناخته شده فوتبال تأمین می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه امروز در فوتبال کشورمان، برعکس همه کشورهای دنیا، کارخانه‌های تولیدی تیم‌داری می‌کنند افزود: این درحالی است که در دنیا، تیم‌ها و باشگاه‌ها کارخانه‌داری کرده و با برنامه‌ریزی سهام سرمایه‌گذاری خود اقدام به تیم‌داری می‌کنند.

تاج اضافه کرد: وضعیت موجود سبب شده تا استان‌هایی مانند سمنان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، خراسان جنوبی و اردبیل که کارخانه‌های بزرگ صنعتی ندارند؛ نتوانند در لیگ برتر با لیگ یک فوتبال کشور تیم داشته باشند، اما با تصویب قانون جدید که در صورت تصویب به عنوان قانون برنامه هفتم توسعه لازم‌الاجرا خواهد بود، شاهد تیم‌داری شهرهای کم‌برخوردار در لیگ‌های فوتبال کشور خواهیم بود، چراکه دیگر فوتبال پاسخ به صنعت نخواهد ماند.

وی ضمن قدردانی از دولت و مجلس شورای اسلامی بابت نگاه مثبت برای تصویب حق پخش تلویزیونی ابرار امیدواری کرد تا با تصویب نهایی آن، یکی از موانع مهم و عمده توزیع فوتبال در سراسر کشور برداشته شود.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه با اختصاص حق پخش تلویزیونی، فوتبال کشورمان دیگر درگیر قوانین بالادستی (فیفا) از این بابت نخواهد بود خاطرنشان کرد: باید خودمان را به قوانین بین‌المللی تطبیق داده و با برنامه پیش برویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha