۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌بینی بورس هفته دوم مرداد ماه / زمان صعود بازار فرا رسید؟

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹
کد خبر: 730753
پیش‌بینی بورس هفته دوم مرداد ماه / زمان صعود بازار فرا رسید؟

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل کاهش ۰.۷۹درصدی و شاخص هم وزن افت ۰.۱۸ درصدی را تجربه نمود. همان طور که در پایان هفته گذشته پیش بینی شد بازار منفی متعادل بود و شاخص هم وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت.

اقتصادآنلاین – محمد قبادیان؛ در آغاز هفته با خبر رد فرمول نرخ خوراک در جلسه هیئت وزیران بازار به شدت منفی شد؛ اما با قرار گرفتن قیمت نمادها در سطوح مناسب به تدریج تعادل در بازار ایجاد شد. در آخرین روز هفته، چهارشنبه، مورخ ۰۴/۰۵/۱۴۰۲، ارزش معاملات خرد ۴.۴ همت بود. مبلغ ۷۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار رقم خورد. ارزش خرید و فروش حقوقی ۶۰ شرکت بزرگ تقریبا برابر و معادل ۲۶۵ میلیارد تومان بود و در انتهای بازار تحرک نمادهای مثبت بیشتر از نمادهای منفی بود. گروه‌های انبوه سازی، نفتی و واسطه گری بیشترین ورود پول حقیقی و گروه‌های ماشین آلات، فلزات اساسی و بیمه بیشترین خروج پول حقیقی داشتند. گزارش‌های سه ماهه در انتهای هفته گذشته در کدال بارگذاری شد. گروه‌های بانک، قطعه سازی، فولاد گزارش‌های خوبی داشتند. گروه‌های پتروشیمی و پالایشی نیز از جمله صنایعی بودند که گزارش خوبی روانه کدال نکردند.

پیش بینی هفته دوم مرداد ماه

بازار در هفته اخیر در کانال ۴۸ هزار تومان قرار گرفت. خبر پرداخت بدهی عراق به ایران از طریق عمان نقش حمایتی برای دلار داشت و دلار امروز وارد کانال ۴۹ هزار تومان شد. در انتهای بازار صندوق‌های سهامی عملکرد بهتری داشتند و آخرین قیمت بالاتر از قیمت پایانی بود. به نظر می‌رسد هفته آتی بازار تحت تاثیر گزارش‌های ماهانه و روند حرکت دلار شود. به نظر می‌رسد بازار تمامی ریسک‌های خود را در قیمت‌ها نمایان کرده است و محدوده فعلی منطقه حمایتی بازار است. انتظار می‌رود هفته آتی هفته ای مثبت و متعادل باشد و عملکرد شاخص هم وزن بهتر از شاخص کل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha