۰ نفر

افشای محرمانه‌های آمریکا و انگلیس با یک اشتباه تایپی عجیب!

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۸
کد خبر: 729807
افشای محرمانه‌های آمریکا و انگلیس با یک اشتباه تایپی عجیب!

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای خبر داد که برخی اطلاعات محرمانه این وزارتخانه که برای ارتش آمریکا هم با اهمیت بوده است به دلیل اشتباه تایپی به جای ایالات متحده برای مالی ارسال شده است.

به گزارش"ان تی وی"، یک سری ایمیل های مهم که برای ارتش آمریکا اهمیت زیادی داشته است به صورت تصادفی از طرف انگلیس برای کشور مالی ارسال شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، این ایمیل ها در واقع برای ارتش آمریکا در نظر گرفته شده بودند و قرار بود به این مقصد ارسال شود. با این حال، به دلیل یک اشتباه تایپی، چندین پیام از وزارت دفاع بریتانیا سر از مالی درآورد.

حالا وزارت دفاع بریتانیا تحقیقاتی را درباره ارسال تصادفی این ایمیل ها به کشور مالی متحد روسیه به دلیل اشتباه تایپی آغاز کرده است. این وزارتخانه اعلام کرد که "تعداد کمی" از ایمیل ها که برخی از آنها طبقه بندی شده بودند، به اشتباه به آدرس اشتباه ارسال شده اند. روزنامه "تایمز" گزارش داد، این پیام ها در واقع برای وزارت دفاع ایالات متحده بود، اما در عوض به مالی رفت.

دلیل این امر اشتباه تایپی در آدرس ایمیل بود. به گزارش تایمز، مقامات به طور تصادفی پسوند .ml را به قسمت دامنه اضافه کردند - مانند آدرس های کشور غرب آفریقا - به جای پسوند mil. که توسط ارتش ایالات متحده استفاده می شود.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد: بیشتر پیام ها حاوی اطلاعات بی اهمیتی مانند برنامه ریزی برای تعطیلات مقامات بود. این روزنامه گزارش داد، اما برخی از آن ها هم شامل توضیحات مفصلی توسط محققان بریتانیایی از موشک های مافوق صوت بودند. این وزارتخانه مدعی شد که این ایمیل‌ها "حاوی اطلاعاتی نیستند که امنیت عملیاتی یا داده‌های فنی را به خطر بیندازند. بر این اساس تمام "اطلاعات حساس" از طریق سیستم هایی مبادله می شود که خطر چنین خطایی را "به حداقل می رساند".

همین هفته گذشته، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که میلیون ها ایمیل از ارتش ایالات متحده به طور تصادفی به دلیل اشتباهات چاپی به مالی ارسال شده است. مالی یکی از چندین کشور آفریقایی متحد روسیه است. گروه روسی واگنر برای محافظت از دولت در آنجا حضور دارد، آموزش انجام می دهد و به عنوان مشاور در زمینه های مختلف عمل می کند.

گزارش تایمز مشخص نکرده است که ایمیل‌ها در چه بازه زمانی ارسال شده اند و تعداد این ایمیل‌های محرمانه چقدر بوده است.

ایالات متحده آمریکا درهفته جاری وزیر دفاع مالی و دو مقام در این کشور را که آنها را به حمایت از گروه واگنر متهم می کند، تحریم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha