۰ نفر

توقف ۷۰۰ پرونده قضایی توقیف کالا در گمرک

۲۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 727469
توقف ۷۰۰ پرونده قضایی توقیف کالا در گمرک

رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه ۷۰۰ پرونده کالا به دلیل حکم قضائی در محوطه گمرک متوقف است، گفت: در حال مذاکره با سازمان امور مالیاتی هستیم تا آن بخشی از توقیف‌ها را به کالاهای موجود در محوطه گمرکی نگیرند و بروند سایر دارایی‌های فرد را توقیف کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران در خصوص شرایط متروکه شدن کالاها و محصولات در گمرک ایران گفت: متروکه خود یک تشریفات قانونی دارد تا در نهایت مجوز فروش کالا صادر شود. حال تصور کنید که یک پرونده حقوقی نیز بر علیه آن شرکت وجود داشته باشد.

وی افزود: به این دلیل که گمرک یک نهاد شفاف است، بعضا محل اجرای دعاوی یک فرد دیگر با صاحب کالا قرار می‌گیرد. به طور مثال صاحب کالا چک برگشتی دارد و کسی از او شکایت می‌کند. در این شرایط وقتی می‌خواهند مال صاحب کالا را شناسایی کنند، راحت ترین جا گمرک است.

رضوانی‌فر با بیان اینکه به این ترتیب شاکی دستور توقف را دریافت می‌کند و بر روی کالای صاحب آن قرار می‌دهد، گفت: به سبب این دستور قضائی ما دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. اگر فردی مالیات خود را نیز نپردازد نیز همین اتفاق رخ می‌دهد.

مذاکره با سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از توقیف کالاها در محوطه گمرک با جایگزینی سایر دارایی‌های افراد

وی اظهار کرد: امروز ما بالای ۷۰۰ پرونده به این شکل داریم که کالا در محوطه گمرک متوقف است و هیچ عملیاتی در خصوص آن انجام نی‌شود، به علت دستور قضائی. تعامل بسیار خوبی با قوه قضائیه پیدا کردیم و در حال مذاکره با سازمان امور مالیاتی نیز هستیم تا آن بخشی از توقیف‌ها را به کالاهای موجود در محوطه گمرکی نگیرند و بروند سایر دارایی‌های فرد را توقیف کنند.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه ما اعتقاد داریم که گمرک مانند یک بزرگراه است و اگر شما قصد توقیف خودرویی در این بزرگراه را دارید باید آن را به پارکینگ منتقل کنید نه آنکه آن را در میانه بزرگراه توقیف کنید، گفت: شاه‌راه ها باید باز باشد تا مبادله با سرعت بالا انجام شود. 

وی با تاکید براینکه براساس قانون ما یک سقف زمانی مشخص از زمان اظهار کالا داریم، گفت: از لحظه‌ای که کالا اظهار می‌شود، یک سه ماه و یک دو ماه به صاحب کالا فرصت می‌دهیم. در صورتی که نتواند ظرف این فرصت کالای خود را ترخیص کند، آن کالا متروکه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha