۰ نفر

تصویب ۴۹۰ میلیارد تومان برای بحران خشکسالی

۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۵
کد خبر: 175139
تصویب ۴۹۰ میلیارد تومان برای بحران خشکسالی

وزیر نیرو گفت: از مدت‌ها قبل با توجه به شرایط بارندگی هفت تا از مراکز استانها در وضعیت تنش‌ آبی قرار گرفت که با جمع‌بندی تصمیمات سازمان برنامه و انتقال آن به هیات دولت ۴۹۰ میلیارد تومان از ماده ۱۰ و ۱۲ برای رسیدگی به شهرهای بحرانی برای وزارت نیرو در نظر گرفته شد.

حمید چیت‌چیان امروز در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب میگون و لواسان با بیان این‌که امیدواریم با تخصیص این منابع و انجام عملیات اجرایی مشکلات منابع آبی این استان‌ها برطرف شود، گفت: انتظار می‌رود که با اجرای برنامه‌های تدوین شده بتوانیم تابستان سال ۱۳۹۶ را بدون دغدغه پشت سر بگذاریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: آنچه در زمینه‌ی منابع آبی کشور بدیهی است توجه ویژه به کمبود منابع آبی و خشکسالی‌های پی در پی تبدیل شده، به‌طوری که نه تنها امسال بلکه در سال‌هایی که شرایط بارندگی مطلوب باشد باید در تمام بخش‌ها و همه سازمان‌ها صرفه‌جویی آب مورد توجه قرار بگیرد.

چیت‌چیان تصریح کرد: اگر به مساله صرفه‌جویی آب توجه نشود قطعا ایران در حوزه تامین منابع آبی دچار مشکل خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین در خصوص اقدامات وزارت نیرو برای مسکن مهر، اظهار کرد: تصمیمات وزارت نیرو در این زمینه از سال‌های قبل اتخاذ شده و برنامه‌های کاملا مشخصی در این زمینه تدوین شده است، اما محدودیت منابع مالی موجب شد که در سال‌های اخیر اجرای برنامه‌ها با تاخیر روبه‌رو شود.

به گفته وی، براساس آخرین تصمیم دولت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی و ۱۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد در اختیار وزارت نیرو قرار خواهد گرفت که براساس پیش‌بینی‌های در نظر گرفته شده این اعتبارات تا آخر امسال به دست ما خواهد رسید.

چیت‌چیان ادامه داد: امیدواریم تمام زیرساخت‌های مسکن مهر با این اعتبارات به بهره‌برداری برسد. همچنین طی روزهای آینده نیز قرار است تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس که جمعیت قابل توجهی از مسکن مهری‌ها را پوشش می‌دهد افتتاح شود.