۰ نفر

شریعتمداری گزینه قابل قبولی برای وزارت صمت است

۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۷:۴۵
کد خبر: 211783
شریعتمداری گزینه قابل قبولی برای وزارت صمت است

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شریعتمداری را فردی قابل قبول می دانم و امیدوار هستم که او با تعداد رای های بالا بتواند وزیر صنعت شود.

داریوش اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره گزینه پیشنهادی رییس جمهور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد:بنده با محمد شریعتمداری نشستی داشتم و برنامه ها و سوابق او را هم بررسی کردم و اعتقاد دارم که او فردی با تجربه، انقلابی و باتدبیر است؛ او در هشت سال حضورش در وزارت بازرگانی سابق نیز عملکرد خوبی را از خودش به جای گذاشته است.

وی در ادامه افزود: ممکن است برخی از همکاران ما اعتقاد داشته باشند که به دلیل تجربه شریعتمداری در امر تجارت، و عدم تجربه کافی در امر صنعت یا معدن مانعی بر سر راه او باشد؛ اما اعتقاد من بر این است که ما زمانیکه سه وزارتخانه را با هم ادغام می کنیم طبیعتا هر فرد دیگری هم که برای این پست بیاید فقط در یکی از این سه زمینه تخصص دارد؛ در زمان آقای نعمت زاده هم او در زمینه معدن تخصص داشت اما در صنعت و تجارت متخصص نبود، بنابراین اشکالی در این موضوع وجود ندارد.

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تشریح کرد: البته یکی از نکات مثبت آقای شریعتمداری تقید او برای اجرای برنامه ششم توسعه است؛ برای ما مجلسی ها تقید به قوانینی که در مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای محترم نگهبان وضع می شود از همه چیز مهم تر است، به خصوص در مورد وزارت صنعت و معدن وتجارت، اجرای برنامه ششم توسعه از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این قانون در واقع نقشه راه این وزارتخانه محسوب می شود و در اولویت ها قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیکی شریعمتداری به رئیس جمهور مسلما اتفاق خوبی است و می تواند در ارتقای جایگاه وزارت صنعت موثر باشد، اضافه کرد: البته آقای نعمت زاده هم به رییس جمهور نزدیک بود و توانست کارهای بسیاری را انجام دهد اما ملاک برای موفقیت فقط نمی تواند این مساله باشد؛ تاثیر و تدبیر شخص در این مسئله بسیار تاثیر گذار است، به هرحال بنده به عنوان عضو کمیسیون صنایع معادن طبق بررسی هایم شریعتمداری را فردی قابل قبول می دانم و امیدوار هستم که او با تعداد رای های بالا بتواند به این مهم دست یابد.

 اسماعیلی درباره اولویت های وزارت صمت در دولت دوازدهم، تصریح کرد: انتظار دارم ایشان به صورت کلان به اداره وزارتخانه بپردازد و وارد بحث های کارشناسی نشود؛ با توجه به اینکه او در امر تجارت متخصص است باید برای صنایع و معادن نیز قائم مقام هایی را انتخاب کند.

نایب رییس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در واقع او باید برای اداره این سه مجموعه به مانند یک رئیس جمهور که می خواهد سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت را هدایت کند افرادی را به عنوان قائم مقام  انتخاب کند که بتوانند به طور مستقل هر یک از این سه بخش را هدایت کنند.

اسماعیلی در پایان گفت: یکی از مشکلاتی که در وزارت صمت داشتیم این بود که وزیر مربوطه به دلیل اهمیت بخش بازرگانی و ارتباط آن با مسائل روزمره مردم بیشتر به مسائل بازرگانی و سپس صنعت می پرداخت اکنون امیدواریم امیدواریم شریعتمداری افرادی با تجربه را به عنوان قائم مقام انتخاب کند تا نگاه ها فقط مربوط به یک بخش نباشد.