۰ نفر

مدیر عامل کارگزاری بانک انصار در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

چشم انداز بازار سهام در پسا انتخابات/ کدام صنایع پیشرو بازار سهام هستند؟

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۵
کد خبر: 191367
چشم انداز بازار سهام در پسا انتخابات/ کدام صنایع پیشرو بازار سهام هستند؟

به اعتقاد رحیم لوی ؛ نظم بخشی به بازارهای پولی، اجرای استانداردهای بین المللی در موسسات پولی و مالی و اجرای عملیات بازار باز تو سط بانک مرکزی می تواند تا حدی اثرات منفی سرکوب مالی سال های گذشته دربخش پولی و مالی را کاهش داده و منجر به بهبود وضعیت موسسات پولی و مالی و گردش نقدینگی در اقتصاد گردد.

اقتصاد آنلاین - هدی بذر افشان ؛ عبداله رحیم لوی بنیس در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین ضمن بررسی آخرین  وضعیت بازار سهام ، گفت:معامله گران بازار سهام در انتظار تحقق برنامه های دولت برای سال جاری از جمله تغییرات در موضوع تورم و رکود هستند.

مدیر عامل کارگزاری بانک انصار با اشاره به اینکه باید اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز با سرعت بیشتری در دستور کار دولت قرار گیرد اظهار داشت : هر اتفاق مثبتی در بخش اقتصاد رونق بازار را نیز به دنبال دارد و سال 96 سال رونق تولید و افزایش شاخص های بورسی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به رشد اقتصادی سال 95 و پیش بینی هایی که حاکی از تداوم رشد اقتصادی مناسب برای سال جاری خواهد بود، به نظر می رسد بازار سرمایه و سایر بخش های اقتصادی فارغ از انتخابات وارد فاز تحرک و رونق نسبی می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:از آنجایی که اقتصاد ایران همبستگی بسیار بالایی با درآمدهای نفتی دارد، رشد درآمد نفتی در سال 95 که حاصل دو عامل افزایش میزان تولید و صادرات و بهبود قیمت جهانی نفت بوده است ؛ از طرفی به طور تاریخی اثرات بهبود در بخش نفت در سایر بخش ها معمولا با تاخیر نشان داده می شود، به نظر می رسد که اقتصاد ایران در سال 96 بتواند تحرک نسبی داشته و اثرات مثبت آن در بازار سرمایه نیز نمایان گردد.

به اعتقاد رحیم لوی ؛ در این سال نظم بخشی به بازارهای پولی، اجرای استانداردهای بین المللی در موسسات پولی و مالی و اجرای عملیات بازار باز تو سط بانک مرکزی می تواند تا حدی اثرات منفی سرکوب مالی سال های گذشته دربخش پولی و مالی را کاهش داده و منجر به بهبود وضعیت موسسات پولی و مالی و گردش نقدینگی در اقتصاد گردد.

این کارشناس بازار سرمایه به صنایع برتر اشاره کرد و گفت: صنایع صادرات محور و صنایعی که متکی بر خدمات مانند ترانزیت و نرم افزاری است صنایع پیشرو در بازار محسوب می‌شوند.