۰ نفر

بنگاه به دولت (B2G) چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶
کد خبر: 710542
بنگاه به دولت (B2G) چیست؟ بررسی مزایا و معایب آن

بنگاه به دولت یا B2G، ارائه کالاها و خدمات به سازمان های دولتی در سطوح فدرال، ایالتی و محلی است.

بنگاه به دولت بخش کوچکی از کسب‌وکار نیست. دولت فدرال در سال های 2020-2021 به تنهایی بین 18.2 تا 42.6 میلیارد دلار در روز خرج کرده است. به ویژه قرار است بخشی از مخارج دولت فدرال صرف تامین کنندگان مشاغل کوچک شود.

نکات کلیدی

اکثر قراردادها در پاسخ به درخواست ارائه پیشنهاد (RFP) سازمان‌های دولتی اعطا می شوند.

کسب و کارها با ارسال پیشنهاد خود به درخواست ارسال پیشنهاد این سازمان‌ها پیشنهادهای خود را برای کسب قراردادها ارائه می دهند.

شناخت بنگاه به دولت (B2G)

کسب و کارهای بنگاه به دولت ممکن است به اندازه یک کسب و کار کوچکی که خدمات پشتیبانی فناوری اطلاعات را به دولت شهری ارائه می دهد، کوچک باشند یا به بزرگی شرکت بوئینگ باشد که هلیکوپتر، سیستم‌های دفاع موشکی، جت‌های جنگنده، و هواپیماهای تجسسی و بسیاری از محصولات دیگر را برای وزارت دفاع ایالات متحده می‌سازد.

در سطح فدرال، اداره خدمات عمومی (GSA) بازوی خرید رسمی دولت است و مقررات لازم را در مورد طیف وسیعی از محصولات و خدمات خریداری شده برای دولت ایالات متحده را تدوین و اجرا می‌کند.

کسب و کارها چگونه قراردادهای دولتی را کسب می‌کنند

دولت‌ها عموماً از طریق فرآیند درخواست ارسال پیشنهاد (RFP) از بخش خصوصی خدمات درخواست می‌کنند.

وب سایت اداره خدمات عمومی یعنی GSAAdvantage.gov درگاه خریدی برای سازمان های دولتی است و بینشی نسبی در مورد وسعت محصولات خریداری شده توسط دولت فدرال را به دست می دهد.

جای تعجب نیست که با توجه به تعداد زیاد و دامنه گسترده الزامات خرید دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی، یک بخش کاملی از اینترنت به تطبیق مشاغل با سازمان های دولتی اختصاص داده شده است. برخی از سایت هایی که امکان دسترسی به اطلاعات قراردادهای دولتی فعلی را ارائه می دهند عبارتند از:

مزایا و معایب بنگاه به دولت (B2G)

مشاغلی که به تعامل با سایر مشاغل یا تعامل مستقیماً با مصرف کنندگان عادت دارند، اغلب هنگام کار با سازمان های دولتی با موانع غیرمنتظره ای مواجه می شوند.

دولت‌ها معمولاً برای تأیید و شروع کار روی یک پروژه خاص زمان بیشتری نسبت به شرکت‌های خصوصی صرف می‌کنند. لایه‌های مقررات این سازمان‌ها ممکن است کارایی کلی فرآیند اعطای قرارداد را تحت تأثیر قرار دهند.

18 میلیارد دلار و بیشتر: مبلغی است که برآورد می‌شود دولت ایالات متحده روزانه خرج می‌کند.

اگرچه ممکن است کسب و کارها متوجه شوند که دریافت قراردادهای دولتی به کاغذبازی، صرف زمان و بررسی بیشتری نیاز دارند اما ارائه کالاها و خدمات به بخش دولتی مزایای زیادی به همراه دارد.

قراردادهای دولتی اغلب بزرگ و پایدارتر از کارهای مشابه در بخش خصوصی هستند. برای شرکتی که سابقه انعقاد موفق قراردادهای دولتی را دارد، معمولاً برنده شدن قرارداد بعدی آسان‌تر خواهد بود.

مزیت کسب و کارهای کوچک

در الزامات فدرال اغلب مشخص شده است که مقادیر معینی از وجوه تخصیص یافته به خریدهای دولت باید صرف قرارداد با مشاغل کوچک شود. این قانون به طور بالقوه ممکن است مزیتی را در زمینه‌ی فعالیت‌های بنگاه به دولت به کسب و کارهای کوچکتر اعطا کند یا حداقل برخی از مزایایی را که پیمانکاران بزرگ و با سابقه دولتی ممکن است از آن برخوردار باشند جبران کند.

اداره کسب‌وکارهای کوچک (SBA) راهنمای آنلاینی را برای کمک به کسب و کارهای کوچک در زمینه برنده شدن قراردادهای فدرال ارائه می دهد.

کسب و کارها به منظور کسب شرایط لازم برای ارائه پیشنهاد به عنوان یک پیمانکار تجاری کوچک باید علاوه‌بر تامین سایر الزامات به درستی ثبت شده باشند و نشان دهد که مالکیت مستقل دارند به طور مستقل اداره می شود و سهم قابل توجهی در اقتصاد ایالات متحده دارند.

علاوه بر کسب‌وکارهای کوچک، قوانین و مقررات فدرال اغلب مقرر می‌سازند که مقادیر مشخصی از مخارج دولت به سمت گروه‌های دارای ارجحیت سیاسی در جامعه مانند کهنه سربازان، زنان، و اقلیت‌های نژادی یا قومی اختصاص داده شود. کسب‌وکارهای کوچک متعلق به اعضای این گروه‌ها نیز ممکن است از مزایای ویژه‌ای در اخذ قراردادهای B2G بهره‌مند شوند.