۰ نفر

چرا بعضی دخالت در زندگی دیگران را دوست دارند؟ / ۱۰ راه برای ترک عادت زشت فضولی

۱۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳
کد خبر: 685086
چرا بعضی دخالت در زندگی دیگران را دوست دارند؟ / ۱۰ راه برای ترک عادت زشت فضولی

حفظ حریم خصوصی برای اکثر افراد، اگر نه برای همه، بسیار مهم است. ما برای فضای شخصی ارزش قائلیم و وقتی دیگران، در امور خصوصی ما دخالت کنند، آزرده می شویم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دخالت در زندگی دیگران، در بیشتر شرایط، نشانه بی احترامی است، و اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که دائماً این کار را انجام می دهید، راه هایی را برای ترک این عادت زشت فضولی در زندگی دیگران به شما معرفی کرده ایم.

1. خودتان را مشغول نگه دارید

گاهی اوقات، افراد فقط به این دلیل اینکه در زندگی خودشان مشغله ای ندارند، دخالت در زندگی دیگران را انتخاب می کنند. آنها یا حوصله شان سر رفته یا در جستجوی چیزی برای پر کردن اوقات خود هستند. اگر متوجه شدید که متعلق به این دسته از افراد هستید، سعی کنید خود را مشغول نگه دارید. اگر بیکار هستید، کار پیدا کنید. اگر حوصله دارید، بازی یا ورزش کنید. اگر فقط به دنبال سرگرمی هستید، یک فیلم یا یک نمایش واقعی تماشا کنید. هر فعالیتی درست است تا زمانی که ذهن شما را از دخالت در زندگی دیگران دور کند.

2. روی خودسازی تمرکز کنید

شاید بهتر از اینکه فقط خود را مشغول نگه دارید، تمرکز بر بهبود خود واقعیتان باشد. به جای اینکه به دیگران بگویید چگونه می توانند زندگی خود را بهبود بخشند، فقط روی بهبود زندگی خود تمرکز کنید. ممکن است نیت شما خیر باشد، اما اگر مردم قبلاً نسبت به مداخله در زندگی خود نسبت به شما مداوم ابراز بیزاری می کنند، اجازه دهید و از توصیه های خود پیروی کنید. به جای اینکه دائماً به دیگری بگویید چگونه باید پول خود را خرج کند، پول خود را در یک سرمایه گذاری سودآور سرمایه گذاری بگذارید، یا به جای اینکه دوست خود را اذیت کنید تا وقتش خود را با بازی های ویدیویی تلف نکند، فقط روی استفاده از پول خود برای یادگیری یک مهارت یا ملاقات با افراد جدید تمرکز کنید.در کل بجای دخالت در زندگی دیگران ، خودتان را سر و سامان دهید.

3. قبل از مداخله اجازه بگیرید

مواقعی وجود دارد که دخالت در زندگی دیگران قابل قبول است، به خصوص اگر قصد کمک به آن شخص یا جلوگیری از انجام کار مضحکی باشد. با این حال، صرف نظر از قصد شما، هنوز باید قبل از دخالت در زندگی دیگران اجازه بخواهید. قبل از دادن نظر یا نصیحت ، به اندازه کافی مودب باشید و از طرف مقابل بپرسید که اگر افکار خود را بیان کنید با آن مشکلی ندارد. این یک پیام واضح به طرف مقابل می‌دهد که به حریم خصوصی او احترام می‌گذارید و به سادگی می‌خواهید نصیحت یا یادآوری دوستانه انجام دهید زیرا او برای شما مهم است.

4. دیگران را تحت فشار نگذارید

مداخله در زندگی دیگران

حالا، اجازه ای که گرفتید را بهانه نکنید تا علیرغم امتناع سرسختانه، طرف مقابل در پیروی از توصیه شما یا توجه به نظر شما، تحت فشار قرار بگیرد. باید بدانید چه زمانی از اصرار دست بردارید. اگر دوستتان واقعاً نمی‌خواهد شریک عاطفی خود را ترک کند، در این صورت باید از دخالت در تصمیم او دست بردارید. شما قبلاً وظیفه خود را انجام داده اید، و اینکه آیا دوستتان تغییری در احساسات خواهد داشت یا نه، اکنون کاملاً به او بستگی دارد. باز هم آنچه را که باید بگویید، اما در اعمال نظر خود پافشاری نکنید تا اینگونه عمل دوستانه شما دخالت در زندگی دیگران به نظر برسد.

5. از شایعات دوری کنید

شایعات نیروی محرکه اصلی در مورد اینکه چرا مردم دخالت در زندگی دیگران را انتخاب می کنند ،است. شایعات در مورد امور دیگران و اطلاعاتی که ممکن است درست یا نادرست باشد، اشخاص را تشویق می کند که درگیر شوند و دخالت در زندگی دیگران را انتخاب کنند. با این حال، اگر خودتان نمی خواهید که مردم پشت سرتان صحبت کنند و حریم خصوصی شما را نقض کنند، بنابراین سعی کنید از شایعات دور بمانید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا از نفوذهای ناخواسته خودداری کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا از نظر اخلاقی و به فردی با اخلاق تر تبدیل شوید.

6. به مرزها احترام بگذارید

بین هر فرد دیواری وجود دارد، و شما نباید فقط دیگران را به کاری مجبور کنید یا به زور وارد حریم خصوصی آنها شوید. این حریم همیشه باید مورد احترام قرار گیرد. تنها زمانی که طرف مقابل دروازه را باز می کند می توانید وارد شوید. از این گذشته، شما خودتان چنین دیواری دارید که از پادشاهی اسرار، اعتقادات و علایق شما محافظت می کند و مطمئناً نمی خواهید کسی خودسرانه حریم شما را زیر پا بگذارد.

7. حساس باشید

لحظاتی وجود دارد که مردم کار اشتباهی انجام می دهند، زیرا نمی دانند کاری که انجام می دهند اشتباه است. وقتی اشخاصی دخالت در زندگی دیگران را انتخاب می کنند، همین امر می تواند صادق باشد. ممکن است ابتدا از این واقعیت غافل باشند که در حال توهین به دیگری هستند. 

8. یک یادآوری روزانه قرار دهید

اگر دخالت در زندگی دیگران قبلاً به عادت شما تبدیل شده است، باید از روش غیر متعارف تری استفاده کنید. سعی کنید یادداشتی را روی یخچال خود بچسبانید یا روی گوشی یک یادآوری تنظیم کنید که روی آن نوشته شده است: "به مرزها احترام بگذار"، "نباید مرزها عبور کنید" یا هر عبارت یا نماد دیگری که دائماً به شما یادآوری می کند که به زندگی دیگران تجاوز نکنید. انجام این کار ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما عادات افراطی نیاز به اقدامات شدید دارند.

9. افکار خود را برای خود نگه دارید

راه حلی که به دنبال آن هستید ممکن است به اندازه خود سکوت نامحسوس باشد. اغلب، زمانی که دهانمان را باز می کنیم، دخالت در زندگی دیگران شروع می شود. زمانی صحبت می کنیم که فقط باید تماشا کنیم، یا زمانی انتقاد می کنیم که فقط باید نظاره گر باشیم. البته، مواردی وجود دارد که باید نگرانی‌های خود را بیان کنیم، اما موقعیت‌هایی نیز هستند که بهتر است افکارمان را برای خودمان نگه داریم. گاهی اوقات، انجام هیچ کاری تنها چیزی است که دیگران به آن نیاز دارند.

10. همیشه قبل از اقدام فکر کنید

علاوه بر استفاده از کلمات ، ما با اعمالمان نیز در امور دیگران دخالت می کنیم. و بنابراین، همیشه باید قبل از اقدام فکر کرد. به عنوان مثال، قبل از اینکه مجموعه اسباب‌بازی‌های فرزندمان را دور بیندازید به این امید که به او کمک کنیم تا بزرگ شود، به این فکر کنید که چگونه چنین عملی فرزندمان را ناراحت و به انتخاب‌های او تجاوز می‌کند. تفکر قبل از اقدام ما را از مداخلات غیرضروری و ناخواسته باز می دارد و همچنین کمک می کند از عواقب تصمیم گیری های بی پروا و تکانشی اجتناب کنیم.

همیشه باید به حریم خصوصی و انتخاب دیگران احترام بگذاریم. زندگی دیگران مال دیگران است و نباید آنها را مجبور کنیم آنطور که ما می خواهیم زندگی کنند. شما می توانید نگرانی و افکار خود را بیان کنید، اما همیشه باید احترام قائل باشید و دخالت در زندگی دیگران را کنار بگذارید.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان