۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

آغاز ایمن‌سازی شن چاله‌های منطقه 18تهران با ورود دادستانی

۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۱
کد خبر: 441656
آغاز ایمن‌سازی شن چاله‌های منطقه 18تهران با ورود دادستانی

معاون فنی و عمران شهردار تهران گفت: با ورود دادستانی مالکان شن چاله‌های منطقه 18موظف به ایمن سازی آن‌ها شدند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صفا صبوری در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام ایمن‌سازی شن چاله‌های منطقه 18 به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: از آنجایی که مالکان شن چاله‌های منطقه 18 بخش خصوصی هستند، با حکم دادستانی موظف به ایمن‌سازی آن‌ها شدند. 

او ادامه داد: همچنین معاونت در حال ایمن‌سازی سطح رودخانه کن برای جلوگیری از خطرات احتمالی سیل و زلزله باوجود شن چاله‌های محدوده مذکور است. 

صبوری در پاسخ به پرسشی مبنی بر ایجاد شکاف‌هایی اطراف اتوبان بروجردی به دلیل وجود شن چاله‌های منطقه 18 اظهار کرد: چند شکاف کوچک اطراف اتوبان ایجاد شده بود که ایمن‌سازی شدند. 

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ فعالیت معادن در منطقه 18 باعث ایجاد گود شن و ماسه ای به عمق 50 تا 100 متر در منطقه ای به وسعت 291 هکتار در موقعیت مابین رودخانه کن، جنوب بزرگراه فتح، غرب بزرگراه شهید بروجردی و شمال بزرگراه آزادگان شده است. 

مخاطرات ناشی از تجاوز به حریم و بستر رودخانه کن در این محدوده احتمال وقوع رانش گسترده به شعاع حداقل 100 متر و در صورت وقوع سیلاب هایی خطر بالقوه ای برای بزرگراه فتح و راه آهن تهران- جنوب محسوب می‌شود که عملیات عمرانی در اطراف این محدوده و انحراف آب رودخانه باعث فرسایش کناره ساحل غربی و بحرانی تر شدن شرایط پایداری گود خواهد شد.