۰ نفر

تصاویری از آخرین ابرماه سال2020 در آسمان برخی کشورهای جهان

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵
کد خبر: 437395
تصاویری از آخرین ابرماه سال2020 در آسمان برخی کشورهای جهان

آخرین ابرماه سال ۲۰۲۰ از دیشب آغاز شده و تا صبح فردا ادامه خواهد داشت. این ابرماه در برخی کشورها شب گذشته نمایان شده که در این خبر تصاویر آنها را منتشر کرده‌ایم.

به گزارش سی ان ان، به گزارش ناسا ، این ابرماه صبح روز ۷ ماه مه از ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۵:۱۵ به وقت تهران) به وضعیت "ماه کامل" می‌رسد. هرگاه ماه در حالت بدر، به نزدیک‌ترین فاصله خود از زمین می‌رسد درخشان‌تر و بزرگتر از معمول دیده می‌شود و پدیده "ابرماه" را رقم می‌زند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ماه کامل از عصر ۶ مه آغاز شده تا صبح ۸ مه قابل مشاهده است. پدیده ابرماه زمانی رخ می‌دهد که ماه در ۹۰ درصد از حضیض قرار دارد و در آن لحظه در نقطه ای از مدار که به زمین نزدیکتر باشد، قرار دارد.

این ابرماه در آسمان شب روشن تر و بزرگتر به نظر می‌رسد و اگر هیچ ابری جلوی آن را نگیرد و هوا مطلوب باشد می‌توان به راحتی آن را مشاهده کرد.

ابرماه مذکور از غروب تا طلوع آفتاب در سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. اگر ابرها در منطقه شما جلوی ماه را گرفتند و نتوانستید ماه را به طور واضح مشاهده کنید نگران نباشید چراکه  سایت" پروژه تلسکوپ مجازی" در ۷ ماه مه از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ساعت جهانی (۲۳:۰۰ به وقت تهران) فیلم این ابرماه بر فراز آسمان رم را به صورت زنده پخش خواهد کرد. ابرماه ماه مه "ماه گل" ( flower moon) نیز نامیده می‌شود.

به طور معمول ، ۱۲ ماه کامل در سال وجود دارد و هر ماه شاهد یکی از انها هستیم اما در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ شاهد دو ماه کامل در یک ماه خواهیم بود و یکی از آنها اول اکتبر و دیگری ۳۱ اکتبر قابل مشاهده است. این دو ماه کامل به "ماه آبی" (blue moon) معروف هستند.

در زیر تصاویر آخرین ابرماه سال ۲۰۲۰ که سایت "سان" از رویت ابرماه در برخی کشورها منتشر کرده، قابل مشاهده است.

PW1mIWaPOaoO

 نورث‌آمبرلند، انگلستان

OKQeV8W9goRE

ترکیه

waxLqi3QCPpJ

بامبورگ،انگلستان

MZTOv4Ok38z6

آلماتی، قزاقستان

Iex3FEK1TKdj

کسل هیل، انگلستان

i3ryCIbq2hEy

مونیخ، آلمان

Wu7KMhyTuZW3

آیدین، ترکیه

uXxVLMcdwKbd

چشم لندن یا چرخ هزاره بلندترین چرخ و فلک اروپا

O8NXH0x7YjBS

لایپزیگ، آلمان

4rY5vnRoo98X

مسکو، روسیه

fBAR7QfweoQs

فیلیپسبپورگ، آلمان

d8952membcZL

کنری وورف، لندن

ehZLIrsBAhYn

قلعه وینزِر، انگلستان

N2ZFfGYEjpb4

تاور بریج، لندن