۰ نفر

آمریکا: علی‌رغم کرونا تحریم‌ها علیه ایران را ادامه می‌دهیم

۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۱۹
کد خبر: 426117
آمریکا: علی‌رغم کرونا تحریم‌ها علیه ایران را ادامه می‌دهیم

یک مقام ارشد دولت آمریکا علی‌رغم آنکه رفع تحریم‌ها علیه ایران به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا به یک مطالبه جهانی تبدیل شده گفته که سیاست فشار علیه تهران ادامه خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یک رسانه انگلیسی نوشته آمریکا در هفته جاری پیامی صریح به ایران فرستاده و گفته که شیوع ویروس کرونای جدید، تهران را از تحریم‌های اقتصادی واشنگتن نجات نخواهد داد.

خبرگزاری رویترز نوشته ایالات متحده که مدعی است ارسال اقلام بشردوستانه را از شمول تحریم‌ها و سیاست کارزار فشار حداکثری علیه ایران خارج ایران این هفته تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

با آنکه آمریکا مدعی است اقلام بشردوستانه از جمله دارو و غذا جزو تحریم‌ها هستند منابع مختلف از جمله «میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفته‌اند تحریم‌های مالی علیه ایران مانع از مبادلات بشردوستانه با ایران می‌شود.

دولت ترامپ هفته جاری با آنکه شمار زیادی از کشورها در جهان، از جمله انگلیس خواستار رفع تحریم‌ها به منظور کمک به ایران در مبارزه با کرونا شده‌اند پنج شرکت مستقر در امارات، سه شرکت چینی، سه شرکت در هنگ‌کنگ و یک شرکت در آفریقای جنوبی را به بهانه همکاری با ایران تحریم کرد. 

یک مقام ایرانی به رویترز گفت: «اقدام آمریکا در تشدید فشار علیه ایران جنایت علیه بشریت است. همه دنیا باید به هم کمک کنند تا به این بیماری غلبه کنیم.»

برخی از تحلیل‌ها می‌گویند دولت ترامپ باید اقدامات بیشتری برای تسهیل ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران کند، اما شواهدی مبنی بر اینکه دولت آمریکا چنین قصدی دارد وجود ندارد.

«برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: «سیاست فشار حداکثری ما علیه ایران ادامه دارد. تحریم‌های آمریکا مانع ارسال کمک به ایران نمی‌شوند.»