بر اساس نظرسنجی انجام شده از مردم آمریکا در خصوص دشمن اصلی این کشور، روسیه در جایگاه نخست، و ایران در جایگاه سوم قرار گرفت.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ اگر آمریکایی‌ها مجبور باشند از یک کشور به عنوان دشمن اصلی ملت خود یاد کنند، در حال حاضر آن کشور روسیه خواهد بود.

در یک نظرسنجی که از سال 2005 هر از گاهی توسط گالوپ انجام می‌شود، 23درصد از پاسخ‌دهندگان انگشت اشاره خود را به سمت مسکو گرفتند.

دو سال پیش، دشمن اصلی کره‌شمالی (51درصد) بود، اما در سال جاری این کشور در جایگاه چهارم قرار گرفته است. چین نیز به عنوان دشمن شماره دوم ایالات متحده (22درصد) معرفی شده است.

در نظرسنجی انجام شده در ماه فوریه، دقیقا پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، 19درصد از پاسخ‌دهندگان ایالات متحده، ایران را به عنوان دشمن اصلی خود معرفی کردند که سومین رتبه را در این نظرسنجی دارد.

در سال 2017، تنش‌ها با کره‌شمالی بر سر ظرفیت موشک‌های دوربرد افزایش یافت، که سبب شد شمار آمریکایی‌هایی که این کشور را به عنوان بزرگترین دشمن خود می‌شناسند، افزایش یابد.

در سپتامبر همان سال، در یک سخنرانی در سازمان ملل متحد، دونالد ترامپ این کشور را به "نابودی کامل" تهدید کرد و در توییتر به کیم جونگ اون لقب "مرد موشکی" را داد.

گفتنی است که در سال‌های آینده، تنش‌ها پس از دو نشست عمومی بین دو رهبر در سنگاپور در ژوئن سال 2018 و هانوی (پایتخت ویتنام) در فوریه 2019 کاهش یافت. در نتیجه، میزان احساس تهدید به شمار آمدن این کشور دوباره کم شد.

در اواخر دهه 2000، به صورت مکرر از ایران و عراق به عنوان بزرگترین دشمنان ایالات متحده یاد می‌شد. از سال 2010، این آمار برای عراق تک رقمی شده است.

در نمودار ارائه شده، بزرگترین دشمنان ایالات متحده از نظر مردم این کشور را مشاهده می‌کنید؛

دشمنان آمریکا