۰ نفر

بهترین انتخاب برای سفر در آبان ماه کدام شهرها هستند؟

۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۴۲
کد خبر: 677858
بهترین انتخاب برای سفر در آبان ماه کدام شهرها هستند؟

بهترین مکان برای سفر در آبان ماه، جاهایی است که هوایی گرم یا شرجی دارند ، خنکی هوای آبان ماه باعث می شود در این مناطق از گرمای سوزان خورشید و رطوبت بالای تابستان به دور باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین، اگر قصد شما سفر به جاهای خاص باشد، فرقی ندارد چه فصلی از سال باشد، کافیست وسایلتان را جمع کنید و به مقصد دلخواتان سفر کنید. 

ایران کشوری چهار فصل است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد و شما میتوانید در فصول مختلف سال با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف ، مقصدتان را انتخاب کنید.

برخی از مناطق ایران به دلیل آب و هوای سرد یا گرمی که دارند، مسافرت به آنجا در فصول خاصی از سال دلپذیر تر است و طبیعت برخی مناطق به قدری زیباست که باید حتما در فصل خاصی از سال آنجا را ببینید. 

یکی از فصول سال که آب و هوای بسیار مساعدی برای مسافرت دارد ، فصل پاییز است ، در این مقاله میخواهیم درباره بهترین مکان برای سفر در آبان ماه یعنی دومین فصل پاییز صحبت کنیم.

بازدید از شهرهای کویری و تاریخی جزو بهترین مکان ها برای سفر در آبان ماه به حساب می آیند. تورهای ساحلی هم برای آبان ماه جذابیت خاصی دارند چراکه آب و هوای آبان خنک و مطبوع است و دیگر شرجی هوای کنار دریا آزار دهنده نیست و می توانید از نسیم خنک دریا بهره مند شوید. آب و هوای این مناطق در این دو فطل سال بسیار مطبوع است و خبری هم از شلوغی بهار و تابستان در آنجا نخواهید دید. 

بهترین شهرهای ساحلی برای سفر در آبان ماه ، کیش ، قشم و چابهار هستند و بهترین زمان برای سفر به این شهرهای زیبا برای دوری از گرمای سوزان خورشید ، پاییز و زمستان است. بهترین شهرهای تاریخی و کویری که میتوانید در ماه آبان به آنها سفر کنید، شیراز ، یزد ، اصفهان و کرمان است. این 4 شهر بهترین شهرهای گردشگری ایران از نظر جاذبه های تاریخی محسوب می شوند.

اصفهان با آثار تاریخی دوران صفویه ، شیراز با آثار تاریخی به جا مانده از دوران زندیه و هخامنشیان ، شهر یزد با بافت کویری بی نظیر و بادگیرهای ماندگار و سفری با شکوه به دل کویر در کرمان همه بهترین مکان برای سفر در آبان محسوب می شوند.

سفر در آبان ماه به چابهار

شهر زیبای چابهار ، تنها بندر اقیانوسی ایران است که باعث می شود در کنار جاذبه های منحصر به فرد طبیعی بتوانید از مزیت منطقه آزاد بازرگانی چابهار استفاده کرده و وسایل وارداتی مورد نیازتان را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید. چابهار تبدیل به قطب گردشگری وتجاری در ایران شده است که آب و هوایش در آبان ماه مناسب گردشگری است. 

در کنار خرید لذت بخش از چابهار میتوانید در هوای مطبوع آبان ماه از جاذبه های طبیعی این شهر لذت ببرید از جمله : تالاب لیپار صورتی، کوههای مریخی ، سواحل شنی و صخره ای با مناظر بسیار جذاب ، روستای تیس روستای مسجو و پلاژ معروفش ، روستای درک ، کوههای گل افشان و بندر گواتر .

سفر به چابهار

سفر به جزیزه کیش در آبان

کیش اولین منطقه آزاد کشور محسوب می شود و درست مثل چابهار میتوانید در کنار تفریح وسایل مورد نیازتان را با قیمت های بسیار مناسب از کیش خریداری نمایید. 

گرمای کیش در فصل تابستان و  اواخر بهار و اوایل پاییز شدید است و هوای معتدل رو به گرم آبان ماه میتواند جذابیت بیشتری برای مسافرت به کیش داشته باشد. در این هوای مطبوع میتوانید گردش ساحلی فراموش نشدنی ای داشه باشید. پاییز در کیش سفری آرام بخش و خریدی لذت بخش و به صرفه برای شما به ارمغان می شود. 

تفریحات جذاب آبی در دریای کیش و ساحل آرامش ، جنگ های شبانه ، کشتی  های آکواریومی و بازدید از شهر زیرزمینی کاریز و حریره میتواند لحظات جذابی برایتان رقم بزند.

سفر به جزیزه کیش

سفر در آبان ماه به قشم

طبیعت قشم زیبا و بی نظیر است. آبان ماه با آب و هوای معتدلی که جزیره قشم دارد ، میتوانید این سفر را شگفت انگیز تر کند . مناظر طبیعی قشم و طبیعت بکر آن هوش از سر هر گردشگری می برد. آبان ماه هزینه سفر به قشم به صرفه تر از بهار و تابستان است ضمن این که هوایی خنک و دل انگیز دارد و همین امر باعث می شود با خیال راحت و بدور از آفتاب سوزان روز خود را به بازدید از جنگل های حرا و گردش در ساحل اختصاص دهید.

سفر در آبان ماه به قشم

سفر به شیراز در آبان ماه

شیراز در هر فصلی رنگ بوی خاص خودش را دارد ، آبان فصلی است که طبیعیت زیبای شیراز به رنگ زرد و نارنجی زیبایی در می آید و باغ های زیبای آن جلوه ای تازه پیدا میکنند. 

قدم زدن در باغ ارم ، نارنجستان قوام ، مسجد صورتی ، آرامگاه سعدی و حافظ در فضای پاییزی جذابیت خاصی به همراه دارد. 

در شیراز آثار دوران هخامنشیان و تخت جمشید استوار و آرامگاه کوروش شما را به دل تاریخ باستان می برند. 

سفر به شیراز

سفر به اصفهان در آبان ماه

قومیت های بسیار متفاوتی در اصفهان سکونت دارند از جمله فارس ها ، بختیاری ها ، ارمنی ها ، سهودی ها و آذری ها. شاهکارهای معماری قدیمی در اصفهان بسیار زیاد و متنوع هستند که میتوانید با هوای مطبوع آبان ماه اصفهان بدون نگرانی از گرمای تابستان از آنها بازدید کنید.

از جمله شاهکارهای معماری میدان نقش جهان ،  عمارت عالی قاپو ، کاخ چهل ستون ، مسجد شیخ لطف اله ، کلیسای وانک ، سی و سه پل ، پل خواجو ، قلعه آتشگاه ، سارویه ، تبرک ، کهن دژ گارد دژ و غیره .

گنبدها ، کاشی هاری ها ، گچ کاری ها ، نگارگری ها و خطاطی های روی دیوار نمونه های زیبای معماری ایرانی است که اصفهان را تبدیل به شهر گردشگری بی بدیل کرده است. 

سفر به اصفهان

سفر به یزد در ماه آبان

شهر یزد به بادگیرها و معماری های سنتی کویری اش معروف است.  از آنجا که تابستان یزد بسیار گرم است ، فصل پاییز برای سفر به این شهر مناسب تر است. آبان ماه در شهر یزد علاوه بر هوای خنک و مناسب برای گردشگران زیبایی بی نظیر طبیعی را به همراه دارد. 

بازدید از باغ دولت ، مسجد جامع یزد ، مجموعه امیر چخماق ، آتشکده تاریخی و بافت تاریخی یزد در آبان ماه بدون گرمای سوزان خورشید ،  صفای دیگری دارد. 

سفر به یزد

سفر به کرمان در آبان ماه

آب و هوای کرمان در فصل پاییز به خصوص مهر و آبان بسیار دلپذیر و مطبوع است. 

جاذبه های گردشگری کرمان در آبان ماه طرفداران زیادی دارد از جمله : گنبد جلیله ، باغ فتح آباد ، بازار کرمان که یکی از بزرگترین بازارهای سنتی جهان به حساب می اید ، حمام و مسجد گنج علیخان ، باغ شاهزاده ماهان که همچون بهشتی در دل کویر ساخته شده ، آرامگاه نعمت اله ولی.

سفر در آبان به کرمان