۰ نفر

راهنمای خرید بیمه مسافرتی ارزان + قیمت ۱۴۰۱

۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۱۶
کد خبر: 628455
راهنمای خرید بیمه مسافرتی ارزان + قیمت ۱۴۰۱

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید و در حال برنامه‌ریزی سفر تابستانی خود هستید، به‌هیچ عنوان بیمه مسافرتی را از قلم نندازید. بیمه مسافرتی یکی از انواع بیمه است که با داشتن پوشش‌های مختلف به راحتی بیشتر شما در سفر کمک می‌کند. با ما در راهنمای خرید بیمه مسافرتی ارزان همراه باشید تا بیشتر با این بیمه و شرایط آن آشنا شوید و بتوانید این بیمه را با بهترین قیمت خریداری کنید.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی چیست؟ بیمه مسافرتی بیمه ای ست که افراد را در سفر، به‌ویژه سفرهای خارجی، تحت پوشش خود قرار می‌دهد. این بیمه انواع مختلفی از پوشش‌ها (مالی و جانی) را در بازه‌های مختلف زمانی ارائه می‌دهد که همین ویژگی باعث شده است به یکی از بهترین بیمه‌ها تبدیل شود.

بهتر است بدانید که بیمه مسافرتی فقط برای مسافران خارج از کشور صادر می‌شود. اگر قصد ایران‌گردی یا سفر داخلی دارید و نیاز به پوشش‌های بیمه دارید، بیمه حوادث انفرادی یا گروهی می‌تواند جایگزین بیمه مسافرتی شود و پوشش‌های مختلفی را در سفرهای داخلی به شما ارائه دهد.

1

 

بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی یک بیمه اجباری است و یکی از مدارکی است که برای گرفتن ویزای توریستی کشورهای مختلف باید به سفارت‌خانه ارائه دهید. این بیمه را می‌توانید فقط برای یک کشور یا برای مجموعه‌ای از کشورها خریداری کنید و این موضوع می‌تواند بر هزینه این بیمه تاثیر بگذارد.

شاید برای شما‌هم این سوال ایجاد شود که شرکت‌های بیمه چگونه در خارج از کشور خدمت‌رسانی می‌کنند؟ پاسخ این سوال این است که بیمه مسافرتی یک بیمه بین‌المللی است و شرکت‌های ایرانی این بیمه را با کمک شرکت‌های کمک‌رسان خارجی مانند SOS، Mideast، Remed و ... به مسافران ایرانی خارج از کشور ارائه می‌دهند.

شرایط بیمه مسافرتی خارجی

بیمه مسافرتی خارجی در حالت کلی به دو دسته کشورهای شنگن و کشورهای غیر شنگن تقسیم می‌شود. علاوه بر این برخی دسته‌بندی‌های منطقه‌ای نیز توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود که مناطق سفر را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا هزینه بیمه در مناطق مختلف متفاوت باشد. البته شما می‌توانید بیمه را صرفا برای یک کشور مقصد خریداری کنید.

همانطور که گفتیم، پوشش‌های این بیمه با استفاده از خدمات شرکت‌های کمک‌رسان خارجی به افراد بیمه‌شده ارائه می‌شود و فرد در صورت نیاز به استفاده از بیمه‌نامه باید مستقیما با شرکت کمک‌رسان یا نماینده رسمی شرکت بیمه داخلی تماس بگیرد.

همچنین باید بدانید که مدت اعتبار این بیمه‌نامه انتخابی است و به مدت زمان سفر شما بستگی دارد. اعتبار این بیمه نیز از زمانی که مهر خروج بر پاسپورت شما خورده می‌شود شروع شده و تا پایان مدت اعتبار ادامه دارد.

پوشش‌های بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی پوشش‌های مختلف مالی و جانی را به فرد بیمه‌شده ارائه می‌دهد. برخی از مهم‌ترین این پوشش‌ها عبارتند از:

  • پوشش هزینه‌های پزشکی و بستری (در صورت نیاز فرد به استفاده از موارد پزشکی، هزینه تا سقف مشخصی پرداخت می‌شود)
  • پوشش هزینه‌های فوری دندان‌پزشکی
  • پوشش بازگشت فوری (در‌ صورت به‌وجود آمدن مشکلات حاد پزشکی یا مشکلات فوری در ایران – مانند فوت اعضای خانواده)
  • پوشش هزینه سفر همراه (در ‌صورت ایجاد مشکل و نیاز فوری به‌وجود یک همراه، هزینه رفت‌وبرگشت همراه توسط بیمه پرداخت می‌شود)
  • پوشش جبران هزینه گم‌شدن مدارک (در‌ صورت مفقودی یا سرقت مدارک مهم و پول، شرکت بیمه خسارت وارده را جبران می‌کند)
  • پوشش جبران خسارت بار (گم‌شدن، تاخیر در ارسال بار و هزینه یافت و ارسال بار)
  • پوشش تاخیر در حرکت هواپیما (در صورتی که تاخیر حرکت به بیمه‌شده لطمه مالی وارد کند این خسارت توسط بیمه پرداخت می‌شود)
  • پوشش بازگشت جسد متوفی (در صورت فوت فرد بیمه‌شده در خارج از مرز ایران)
  • پوشش مشاوره‌ای (در صورت نیاز فرد به راهنمایی و مشاوره در زمان وقوع حوادث، شرکت بیمه در تمام مراحل به فرد مشاوره می‌دهد)
  • پوشش کمک حقوقی (در صورت بروز مشکلات حقوقی، این پوشش به فرد در حل مشکلات کمک می‌کند)
  • پوشش بازگشت کودکان در صورت فوت سرپرست (در صورت فوت فرد بیمه‌شده، بیمه هزینه بازگشت کودکان زیر ۱۵ سال به‌همراه یک همراه بزرگسال را پرداخت می‌کند)
  • برای خرید بیمه مسافرتی کافی ست از طریق لینک زیر وارد وب سایت ازکی شوید و بیمه مسافرتی موردنظر خود را استعلام گرفته و آنلاین خرید کنید:

اهمیت بیمه مسافرتی

همانطور که در بخش قبلی دیدید، بیمه مسافرتی انواع مختلفی از پوشش‌ها را برای سفر خارجی ارائه می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا در زمان سفر، خیال شما بابت مشکلات احتمالی راحت باشد. به‌همین دلیل این بیمه از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است، تا جایی که قبل‌تر گفتیم که داشتن این بیمه برای سفرهای خارج از کشور اجباری است و لازمه دریافت ویزای بسیاری از کشورها، داشتن بیمه مسافرتی است.

بهتر است پیش از اقدام برای دریافت ویزا این بیمه را تهیه کنید و نگران اعتبار آن نیز نباشید چراکه اعتبار بیمه‌نامه از زمان درج شدن مهر خروج از کشور روی پاسپورت آغاز می‌شود و تا مدتی که در بیمه درج شده است ادامه دارد.

2

بیمه مسافرتی چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟

همانطور که قبل‌تر گفتیم،‌ این بیمه انواع مختلفی از خسارت‌های جانی و مالی را پوشش می‌دهد. برای مثال اگر در سفر مدارک و پول‌های شما مفقود شود یا به سرقت برود، با داشتن بیمه مسافرتی شرکت بیمه موظف می‌شود تا خسارتی را که به شما وارد شده است تا سقف مبلغ مشخصی جبران کند. در مورد خسارت‌های جانی هم شرکت بیمه موظف است هزینه‌های درمانی یا مواردی را که در بالا توضیح دادیم را تا سقف پرداختی مشخص پرداخت کند.

در انواع بیمه‌های مسافرتی، بالاترین سقف پرداخت خسارت برابر با ۵۰هزار یورو است، به این معنی که شرکت بیمه تا ۵۰هزار یورو خسارت (مالی و جانی) را برای شما جبران می‌کند.

از کجا بیمه مسافرتی بخریم؟

برای خرید بیمه مسافرتی روش‌های مختلفی وجود دارد. برای خرید این بیمه از شرکت‌های بیمه  مانند بیمه سامان، بیمه ایران، بیمه تعاون و ... می‌توانید به‌صورت حضوری به نمایندگی شرکت‌های بیمه مراجعه کنید و پس از طی مراحل لازم بیمه مسافرتی برای شما صادر شود. اما این روش زمان زیادی از شما می‌گیرد و در نهایت نیز ممکن است نتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. برای مثال برای خرید بیمه مسافرتی سامان کافی ست به لینک زیر از وب سایت ازکی مراجعه کنید:  برای مثال برای خرید بیمه مسافرتی سامان کافی ست به لینک زیر از وب سایت ازکی مراجعه کنید:

https://www.azki.com/providers/saman-insurance/travel-insurance

راه‌حل جایگزین، خرید آنلاین بیمه است. امروزه بسیاری از شرکت‌ها از جمله ازکی (ازکی دات کام) در زمینه ارائه خدمات بیمه‌ای فعالیت می‌کنند. از جمله امتیازاتی که خرید آنلاین برای شما دارد عبارتند از: خرید از هر مکان و در هر زمان، خرید به صرفه، امکان مقایسه انواع بیمه‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و ....

بنابراین پیشنهاد ما این است که برای خرید بیمه مسافرتی ارزان قیمت بهترین روش، خرید بیمه آنلاین است. بهتر است بدانید که بیمه مسافرتی جزو ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین بیمه‌ها است. قیمت بیمه مسافرتی در سال ۱۴۰۱ از ۲۵ هزار تومان به ازای هر نفر شروع می‌شود و هرچه تعداد افراد، زمان اقامت و تعداد کشورهای مقصد شما بیشتر شود این قیمت نیز بالاتر می‌رود.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.