۰ نفر

بررسی توافقات صورت گرفته در خصوص سفر زائران ایرانی به سوریه

۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۳۵
کد خبر: 581120
بررسی توافقات صورت گرفته در خصوص سفر زائران ایرانی به سوریه

توافقات صورت گرفته در سفر هیات مسئولان حج و زیارت به سوریه در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه و سازمان حج در خصوص سفر زائران ایرانی به دمشق بررسی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این نشست، توافقات صورت گرفته در سفر هفته گذشته آقای علی رضا رشیدیان و هیئت همراه به سوریه بررسی شد و رییس سازمان حج و زیارت دستاوردها و هماهنگی‌های صورت گرفته در این سفر را بسیار خوب توصیف کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت گزارش مشروحی از مذاکرات صورت گرفته با مقام‌های بلندپایه گردشگری، بهداشتی، امنیتی و اوقاف و جلسات کارشناسی با مسئولان سوری ارائه کرد و نماینده ولی فقیه خاطرنشان ساخت: سازمان حج و زیارت به عنوان تنها مرجع اعزام زائران به سه کشور سوریه، عراق و عربستان زمینه اجرای تفاهم‌های صورت گرفته با مقام‌های سوری را هر چه سریع‌تر فراهم کند تا مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) ضمن برخورداری از ارائه خدمات مناسب در قالب کاروان‌های زیارتی به سوریه اعزام شوند.

بر پایه این گزارش، این نشست با گزارش حمید رضا محمدی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران عتبات عالیات در مورد آغاز دور جدید اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات و هزینه این سفر ادامه یافت.

وی گفت: در شیوه جدید، دفاتر زیارتی با ارائه بسته‌های متنوع زیارتی در اعزام زائران به عراق نقش اساسی دارند و در این رابطه تاکنون ۱۲ استان برنامه‌های خود را همراه با بسته‌های زیارتی ارائه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با تاکید بر اینکه دفاتر زیارتی باید در دوره گذار کنونی برای جذب و اعزام زائران بیشتر تلاش کنند، تصریح کرد: محور برنامه‌ها و فعالیت‌ها در مجموعه حج و زیارت بایستی تسهیل زیارت زائران با سلایق و وضعیت اقتصادی متفاوت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در ابتدای این جلسه، فرارسیدن سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) را تسلیت گفت و با اشاره به روایت "أعْرَفُ النّاسِ بِحُقُوقِ إخْوانِهِ، وَأشَدُّهُمْ قَضاءً لَها، أعْظَمُهُمْ عِنْدَاللهِ شَأنا - هرکس حقوق هم نوعان خود را بشناسد و رعایت کند و مشکلات و نیازمندی‌های آن‌ها را برطرف نماید، در پیشگاه خداوند دارای عظمت و موقعیّت خاصّی خواهد بود" از امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت: ما هم به عنوان خادمان زائران باید حق و حقوق آنان را ادا کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: کسی که به حق و حقوق برادر دینی‌اش آشنا باشد و تمام تلاش خود را در انجام آن به کار گیرد در نزد خداوند از جایگاه و منزلت والایی برخوردار خواهد بود.