۰ نفر

دیدار سفیر ایران در مادرید با دبیرکل UNWTO

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بر همکاری با ایران تاکید کرد

۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۲۷
کد خبر: 322884
دبیرکل سازمان جهانی گردشگری بر همکاری با ایران تاکید کرد

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا بر همکاری با ایران برای توسعه صنعت گردشگری تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، زوراب پولو لیکاشویلی و حسن قشقاوی در این دیدار در خصوص موضوعات مربوط به گردشگری و همکاری های جمهوری اسلامی ایران با این سازمان گفت و گو و‌ تبادل نظر کردند. 
قشقاوی سیاست های راهبردی کشورمان در حوزه گردشگری و ایجاد تسهیلات ویژه از جمله صدور روادید فرودگاهی برای جذب و آسان سازی ورود گردشگر به ایران را تشریح کرد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت گسترش همکاری های گردشگری بین ایران و اسپانیا گفت که برپایی نمایشگاه های فرهنگی و‌ تمدنی ، حضور فعال شرکت های ایرانی در نمایشگاه گردشگری فیتور در مادرید در بهمن ماه سال جاری از جمله این اقدامات بوده است. 
سفیر ایران بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت و توان این سازمان در جهت توسعه صنعت گردشگری بین کشورهای عضو تاکید کرد.
‎دبیرکل سازمان جهانی گردشگری نیز ضمن تصریح بر وجود ظرفیت ها و ‌جاذبه های فراوان گردشگری در ایران و اعلام آمادگی برای کمک به توسعه و ترویج این صنعت، حضور فعال شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین اللملی گردشگری اسپانیا را بسیار با اهمیت توصیف کرد.
وی اظهار کرد، پیشتر در گفت و گو با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران ، موضوع تشکیل آکادمی صنایع دستی در تهران به عنوان اولین آکادمی در جهان مورد بررسی قرار گرفت.
مقر سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در شهر مادرید، اسپانیا و یکی از نمایندگی‌های سازمان ملل است که در رابطه با امور جهان گردی فعالیت و تحقیق می‌کند.