۰ نفر

استفاده بیش از ۱۱میلیون نفر از خدمات اسکان فرهنگیان

۱۶ فروردین ۱۳۹۷، ۲۰:۵۰
کد خبر: 262072
استفاده بیش از ۱۱میلیون نفر از خدمات اسکان فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در تعطیلات نوروز امسال 11 میلیون و 411 هزار و 544 نفر روز از خدمات مراکز اسکان و رفاهی فرهنگیان کشور استفاده کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گودرز کریمی فر افزود: در تعطیلات نوروز 97 شاهد رشد 25 درصدی مسافرت های نوروزی با رویکرد کیفیت بخشی در ستادهای اسکان فرهنگیان شدیم.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال استان فارس با پذیرش 605 هزار مسافر رکوردار بیشترین جذب مسافر را داشته است، خاطر نشان کرد: استان البرز نیز کمترین جذب گردشگر فرهنگی را به خود اختصاص داد.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروز 97 استان های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، گیلان، یزد، مازندران، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، گلستان و کردستان به ترتیب بیشترین پذیرش مسافرین فرهنگی را داشتند. نمایشگاهای بومی و محلی نیز در 707 پایگاه پذیرش اسکان آموزش و پرورش با هدف ماندگاری سفر و تقویت صنعت توریسم و گردشگری برپاشد.

کریمی فر رعایت اصول ایمنی و بهداشتی مدارس مجری، تکریم مهمانان نوروزی، هدایت مسافرین در مبادی شهرها، انتشار ویژه نامه طرح ساماندهی و ارتقا خدمات سفر به همراه ارائه گزارش روزانه آمار مسافرت ها به تفکیک استان ها ، تقویت کشیک های شبانه روزی را از دیگر اقدامات انجام شده در مراکز اسکان فرهنگیان در کشور برشمرد.

وی تصریح کرد: ستادهای اسکان آموزش و پرورش تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه به یک میلیون 137و هزار و 23 خانوار در قالب 4 میلیون 93 هزار و 281 نفر در 707 پایگاه خدمات اسکان و رفاهی ارائه داد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با 345 مرکز رفاهی و 100 هزار کلاس درس بدون هرگونه افزایش تعرفه، پذیرای فرهنگیان در نوروز 97 شد. 300 اردوگاه فرهنگی و هنری و 50 مرکز پردیس دانشگاه فرهنگیان نیز همانند سال گذشته در خدمت اسکان فرهنگیان بود.

وی ادامه داد: 207 تالار و 128 رستوران نیز در مراکز آموزشی رفاهی سراسر کشور برای ارائه خدمات به فرهنگیان نیز سازماندهی شد و تمام فرهنگیان در مراکز اسکان فرهنگیان کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.