۰ نفر

در سال ۹۶

آبیاری‌نوین در بیش از یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شد

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 265795
آبیاری‌نوین در بیش از یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری نوین در یک میلیون و 800 هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور در سال 96 اجرا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی جوادی روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: برای امسال نیز اجرای طرح آبیاری نوین در همین سطح پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت آب در کشور این وزارتخانه شعار و برنامه مصرف آب کمتر و تولید بیشتر را با همکاری سایر نهادها در سرلوحه کار خود قرار داده ایم که اجرای طرح آبیاری نوین از جمله اقدامات موثر در این زمینه است.

جوادی افزود: توجه به صنایع تبدیلی، بسته بندی محصولات کشاورزی و صادرات آن به صورت جدی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت های فراوان این استان در بخش های مختلف کشاورزی باید تسهیلات بیشتر به آن اختصاص یابد تا شاهد ارتقای تولید سالانه استان از چهار میلیون تن کنونی باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان استانی بکر و بی مانند در کشور است به طوری که بیشتر جمعیت آن در روستاها سکونت دارند که از این ظرفیت می توان در زمینه افزایش تولیدات بخش کشاورزی بهره گرفت.

جوادی طرح زنجیره ای کردن موادغذایی از مزرعه تا سفره را مهم برشمرد و افزود: باید در مسیری گام برداریم که کشاورزان از مزرعه تا سرسفره مردم بتوانند با سهیم بودن سود بیشتری را ببرند.

وی تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان باید با مشارکت تمام شرکت ها و موسسات زیر مجموعه به سمت استفاده کارآمد از ظرفیت های موجود پیش رود.

جوادی بر توسعه صنایع شیلاتی و تبدیلی در سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت های فراوان آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ،در پایان این مراسم مجتبی پیری به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان معرفی و از خدمات رضا نجفی رئیس سابق این سازمان تجلیل شد.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و برخی منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.