۰ نفر

تسریع تجاری‌سازی تحقیقات کشاورزی با همکاری سازمان تات و دانشکده‌های کشاورزی

۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 239060
تسریع تجاری‌سازی تحقیقات کشاورزی با همکاری سازمان تات و دانشکده‌های کشاورزی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت:در کنار هم قرار گرفتن سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و دانشکده‌های کشاورزی، طرح‌های تحقیقاتی کشاورزی را تجاری‌سازی خواهد کرد و روند انجام و اجرایی شدن طرح‌های تحقیقاتی تسریع می‌شود.

منصور غلامی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در سازمان تات با اعلام این خبر گفت: در کنار هم قرار گرفتن سازمان تات و دانشکده‌های کشاورزی می‌تواند در سرعت بخشیدن و عمق بخشیدن به طرح‌های تحقیقاتی اثر ویژه‌ای داشته باشد و همچنین این طرح‌ها قابل تجاری‌سازی خواهند شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی، وی پایداری تولیدات کشاورزی، امنیت غذایی و مباحث علمی و فناوری را مستلزم حضور محققان و صاحبان علم و فناوری در حوزه کشاورزی دانست.

دکتر غلامی با اشاره به این که فعالیت تعداد زیادی از محققان جوان در کنار پیشکسوتان باتجربه، آینده روشنی پیش روی تحقیقات و تولیدات کشاورزی قرار داده است،خاطرنشان کرد:حضور دانشکده‌های کشاورزی در تمام استان‌ها شرایط و ظرفیت خوبی را برای تحقیقات در بخش کشاورزی به‌وجود آورده است؛ به‌طوری که هم‌اکنون شش‌هزار نفر از اعضای هیأت علمی در دانشکده‌های کشاورزی فعالیت دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه علاوه بر امنیت غذایی، توسعه روستایی و اشتغال‌زایی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: توسعه این بخش‌ها باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان می‌شود.

غلامی بیان کرد: به‌کارگیری دانش‌آموختگان کشاورزی در طرح‌های تحقیقاتی باعث ارتقاء اثرگذاری این طرح‌ها می‌شود و طرح‌هایی در این بخش باید ارائه شود که شرایط به‌کارگیری دانش‌آموختگان کشاورزی را فراهم کند.

وی ادامه داد: در بخش‌های کم‌آبی، خشکی، انتقال آب و تولید ارقام جدید زمینه همکاری مناسبی بین وزارتخانه‌های علوم و جهاد کشاورزی وجود دارد.

غلامی با بیان اینکه همکاری‌های تحقیقاتی می‌تواند ضمن توسعه بخش کشاورزی به همکاری آموزشی دانشجویان و افزایش تجربه آن‌ها کمک کند، اظهار داشت که شرایط مناسبی برای همکاری وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم و دانشگاه‌ها و عرصه‌های علمی و تحقیقاتی وجود دارد.