۰ نفر

افتتاح ۲طرح کشاورزی در سمنان با حضور حجتی

۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۲۷
کد خبر: 215807
افتتاح ۲طرح کشاورزی در سمنان با حضور حجتی

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی صبح پنجشنبه 2 طرح کشاورزی و دام و طیور به ارزش 113 میلیارد ریال را در گرمسار استان سمنان افتتاح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر جهادکشاورزی در این سفر یک روزه به شهرستان گرمسار، واحد تولیدی قارچ نجم بخش ایوانکی را با ظرفیت 600 تن با صرف اعتبار 45 میلیارد ریال ازسوی بخش خصوصی افتتاح کرد که برای 45 نفر به صورت مستقیم و 75 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.

اجرای طرح توسعه و ساخت مرحله دوم مجموعه قارچ نجم نیز با ظرفیت 700 تن با حضور وزیر جهادکشاورزی امروز آغاز شد.

کارخانه تولید دام و طیور کشاورزی گرمسار که به صورت تعاونی فعالیت دارد با 2 هزار و 148 عضو و ظرفیت تولید 60 هزار تن مواد پروتئینی در سال با صرف اعتبار 68 میلیارد ریال، دیگر طرح افتتاح شده ازسوی وزیر جهادکشاورزی در سفر به گرمسار بود که منجر به اشتغال 20 نفر شد.

وزیر جهادکشاورزی را در افتتاح این طرح ها، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، داریوش طاهری فرماندار گرمسار و جمعی از مسوولان این شهرستان همراهی کردند.

در هفته دولت در استان سمنان 487 طرح به ارزش سه هزار و 100 میلیارد ریال در شهرستان های مختلف افتتاح شد که برای 754 نفر اشتغالزایی داشت.

52 طرح سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در هفته دولت سال 96 با صرف اعتبار 272 میلیارد ریال به بهره برداری رسید که برای 145 نفر در قالب 244 خانوار بهره بردار فرصت شغلی ایجاد شد.

تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 94- 95 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید که از این میزان 672 هزار تن محصولات راهبردی حوزه کشاورزی در استان بود که افزایش حدود 33 درصدی داشت.

استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود، گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.