۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازدید سفیر سوییس از دست‌آوردهای این کشور در ایران

۲۴ مهر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبر: 571857
بازدید سفیر سوییس از دست‌آوردهای این کشور در ایران

کریستین دوسی، سفیر سوییس در ایران طی بازدید از دامداری "زرین‌هیو" در شهر قزوین از نتایج دو پروژه‌ی عظیم و بنیادین شرکت بین‌المللی "نستله" در ایران بازدید کرد و شاهد ارزش مشترکی بود که دو کشور سوییس و ایران از طریق برند نستله به آن دست یافته‌اند.

اقتصادآنلاین فرزانه شهریاری؛کریستین دوسی، سفیر سوییس طی اولین مصاحبه خبری خود در ایران از ارزش‌های مشترک  این دو کشور و دستاوردهای  کشور سوییس در ایران بازدید کرد.  شرکت بین‌المللی صنایع غذایی نستله، عصر روز سه‌شنبه 20 مهر‌ماه در مزرعه زرین‌هیو میزبان "کریستین دوسی"، سفیر سوییس در ایران به همراه "آندرس اییب"، رییس مجلس شورای ملی سوییس و "فیلیپ شوآف"، دبیر کل خدمات پارلمان بود و دستاوردهای مشترک کشور سوسیس و ایران که به واسطه این برند حاصل شده است را به نمایش گذاشت. "راجر فرای"، مدیرعامل نستله ایران و "ذوالفقارعلی" مدیر واحد تولیدی قزوین شرکت نستله ایران به عنوان میزبان در این مراسم حضور داشتند.

  کریستین دوسی، سفیر سوییس در ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادآنلاین به حجم سرمایه گذاری های انجام شده توسط کشور سوییس در ایران گفت: براساس نگاه به شرکت‌های مختلف سوییسی که از پیش و هم‌اکنون در ایران فعالیت داشته‌ و دارند؛ می‌توان دریافت که این شرکت‌ها به بودن در ایران علاقه دارند و بیشتر افراد مشغول به کار در این شرکت‌ها ایرانی هستند و این به اقتصاد ما کمک می‌کند.

وی در خصوص اهمیت بازار ایران و برند برای کشور سوییس بیان کرد:  برند نستله به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های بین‌المللی در سوییس شناخته می‌شوداین شرکت فعالیت خود را با تولید شکلات آغاز کرد اما چیزی که برای ما دارای اهمیت است، این است که برند نستله با همکاری ایرانی‌ها در حال رشد است و از موضع قدرت به این موضوع نگاه نمی‌کند   بلکه این برند با همکاری دو طرف پیشرفت کرده است و این باعث خوشحالی است که این اتفاق با آدم‌های بزرگ و مهمی در این صنعت رقم خورده است.

h111

دوسی در پاسخ به این سوال که آیا کشور سوییس برنامه‌ای برای افزایش سرمایه گذاری در ایران دارد؟ عنوان کرد: برای سوییس و سفیر آن بسیار مهم است که  کالاهای سوییس، زحمات و استانداردهای این کشور را به نمایش بگذارد.  همچنین برای من قابل ارزش است که کارهای مهم و پیشرفت‌های حاصل شده توسط  ایرانیان را در کشور خودم نشان دهم و در نهایت پیشرفت و بهبود زندگی توسط همکاری این دوکشور را نشان دهم. یکی از مهم‌ترین اتفاقات برای یک شرکت، رشد و گسترده‌تر شدن شرکت است و برای این اتفاق، نگاه ما به این است که کجا می‌توانیم مجموعه‌مان را توسعه ببخشیم. این برای ما مهم است که نشان دهیم فرصت‌هایی که در ایران وجود دارد، بسیار ارزشمند است و ما به عنوان یک تیم، این فرصت‌ها را به شرکت‌های مختلف نشان می‌دهیم تا با همکاری و سرمایه‌گذاری‌ آنرا را گسترش و توسعه دهیم.

سفیر سوییس در ایران در مورد اهمیت مذاکرات وین، تاکید کرد: مذاکرت وین برای ما بسیار مهم است چراکه اگر شرایط خوب پیش رود، اوضاع آرام تر می‌شود و با برداشته شدن تحریم‌ها تجارت خارجی رشد پیدا می‌کند و همگان این فرصت را دارند و از آن بهرمند می‌شوند.

این مقام سیاسی تصریح کرد: وقتی به کارهای برند نستله نگاه می‌کنم، شاهد ایجاد ارزش‌های مشترکی هستم که نه فقط خودمان و نستله بلکه ایران در آن دخیل است و این ما را هیجان زده و خوشحال می‌کند که برند نستله و دوستان زرین هیو با همکاری‌ دو جانبه‌ای ایجاد ارزش مشترک کرده‌اند. درواقع باید بگویم این‌جا خودش مثال بارز از ارزش مشترک کشور سوییس و ایران است.

کریستین دوسی در آخر و در بازدید از دامداری زرین هیو عنوان کرد: بعد از ظهر بی‌نظیری بود؛ آن‌چه که دیدم شگفت انگیز بود، هرگز در خاطرم نمی‌گنجید که در ایران چنین مکانی را بتوانم در این منطقه بازدید کنم.

علیرضا سرابچی، سخنگوی رسمی و مدیرکل ارتباطات، سرویس‌های بازاریابی، قوانین کیفی و ارتباط با دولت شرکت نستله در جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر باور بنیادین این مجموعه مبنی بر ایجاد ارزش مشترک برای جوامع  افزود: «ما در نستله، موفقیت بلند‌مدت را در گروی ایجاد ارزش برای جوامع می‌دانیم. از این‌رو، مشارکت در پیشرفت زنجیره تامین‌کنندگان داخلی، ما را قادر خواهد ساخت هم‌راستا با تعهدات خود به جامعه ایرانی، در شکوفایی عرصه‌های مختلف حوزه صنایع غذایی نقشی موثر ایفا کنیم. در این راستا و با علم به فرصت‌های موجود در کشور، ارتقای پایداری اقتصادی-زیست‌محیطی چرخه تولید و تامین مزارع شیری را در زمره نخستین گام‌های خود در مسیر تحقق خودکفایی کشور قرار داده‌ایم.

نستله، نسِلی ابرشرکت صنایع غذایی سوییسی چند ملیتی است که به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی و آشامیدنی جهان شناخته می‌شود؛ این شرکت برای کمک به کودکان که از شیر مادر محروم شده بودند دست به تولید غذای کمکی با استفاده از غلات و شیر کرد و این داستان شد سرآغاز شرکت جهانی نستله. این برند با تمرکز برروی کیفیت و توجه به همه انسان‌ها، خانواده‌ها و جوامع به سلامت زمین و محیط زیست می‌اندیشد. اما برند نستله در ایران در نوزدهمین سال حضور خود در کشور، تابستان سال جاری با چاپ کتابی از نتایج یکی دیگر از پروژه‌های عظیم و بنیادین خود در کشور رونمایی کرد.

_H7A3911

«مدیریت پساب در صنعت دام‌پروری و مزارع شیری» موضوع دومین ابرپروژه ایجاد ارزش مشترک نستله در ایران بود که درنتیجه مطالعه متخصصان این شرکت بر چرخه تولید و تامین مزارع شیری و شناسایی کمبود در 3 حوزه اصلی فعالیت (آب، جریان مواد مغذی و مصرف خاک) عملیاتی شد. همچنین پس از این دستاورد، رونمایی از نتایج فاز دوم اقدامات اجتماعی این شرکت سوئیسی در ایران که بر «مدیریت پساب و منابع آبی» تمرکز داشت، نشان می‌دهد این تلاش‌ها پس از 2 سال منجر به کاهش چشمگیر مصرف آب در مزارع شیری کشور و افزایش باروری خاک در مگافارم‌ها شده است.

دامداری زرین هیو (مرکز ارائه خدمات مرتبط با صنعت کشاورزی و دامداری) واقع در استان البزر، شهرستان نظرآباد، جاده قزوین با مساحت 20هزار متر مربع و با پرورش 21 هزار دام به واسطه استفاده از تکنولوژی روز دنیا که برند نستله در اختیار آن گذاشته، تامین کننده شیر محصولات بسیاری از برندهای نام‌آشنای مواد غذایی در ایران است و برند نستله تنها 6 درصد از تولیدات شیر این دامداری را خریداری می‌کند.