۰ نفر

وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت های تنظیم بازار را برعهده می گیرد

۱۵ مرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۸
کد خبر: 551363
وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت های تنظیم بازار را برعهده می گیرد

بر اساس آخرین مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار دولت دوازدهم مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم برای در اختیار گرفتن مسئولیت های تنظیم بازار محصولات کشاورزی را انجام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، درحالی قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی که به انتزاع معروف است بنا بر درخواست دولت دوازدهم به مدت دو سال تعلیق شد اما در آخرین روزهای عمر دولت مستقر این مهلت تمام شد.

بر اساس آخرین مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار دولت دوازدهم نیز مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی اقدامات لازم برای در اختیار گرفتن مسئولیت های تنظیم بازار  محصولات کشاورزی را انجام دهد.

در بند 3 آخرین جلسه کارگروه تنظیم بازار دولت دوازدهم آمده است: پیرو تصمیمات بند 6 یکصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در خصوص انتقال به وظایف و تکالیف و تنظیم بازار کالاهای کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی و تعیین وظایف کارگروه های استانی مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی اقدام لازم را معمول نماید. 

 بنابر این گزارش  همچنین هیات وزیران دولت وقت در جلسه مورخ 3 مرداد 1400 و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر رفع تعلیق قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی موافقت کرد.

گفتنی است به موجب مصوبه مذکور، آیین نامه اجرایی قانون مذکور و اصلاح بعدی آن لازم الاجراست.