۰ نفر

معاون استاندار تهران؛

قیمت میوه شب عید تهران ۱۵درصد زیر قیمت بازار خواهد بود

۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 509144
قیمت میوه شب عید تهران ۱۵درصد زیر قیمت بازار خواهد بود

معاون استاندار تهران گفت: قیمت‌های مصوب برای میوه شب عید این استان هنوز قطعی نشده، اما این نرخ به طور قطع ۱۵درصد زیر قیمت بازار خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حشمت الله عسگری اظهار داشت: قرارداد خرید ۲۹ هزار تن میوه برای شب عید شهروندان تهرانی بسته شده و اجازه افزایش قیمت برای پرتقال و سیب داده نخواهد شد.

وی با اشاره به کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تهران و بیان اینکه موجودی انبارهای استان برای بیش از سه ماه است، افزود: با توجه به اینکه ۴۵ درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور در تهران تولید می شود، مشکلی در بحث تامین این کالا برای شهروندان این استان نداریم.

وی با بیان اینکه قیمت های کشور در تهران تعیین می شود، افزود: از این رو اختیارات استان تهران در تنظیم بازار را ویژه تر از سایر استان ها در نظر گرفته اند بنابراین اگر بتوانیم قیمت گذاری در تهران را درست اعمال بکنیم در سایر استان ها هم به تبع این استان قیمت ها تنظیم خواهد شد.

عسگری در باره دستاوردهای نشست تنظیم بازار استان تهران که روز چهارشنبه هفته جاری در استانداری تهران برگزار شد، گفت: وزارت صنعت، معدن و نجارت طرحی ارایه می کند که  تنظیم بازارها را به جای استانی، منطقه ای بکند.

وی افزود: با توجه به اینکه هر استان در تولید کالای خاصی سرآمد است، بسته به گروه های کالایی و استان های درگیر، مناطق مدیریت را کالا محور قرار می دهند.

عسگری ادامه داد: اگر تنظیم بازارهای منطقه ای در کشور شکل بگیرد، هر استان در غالب راهبر، نقش کلیدی ایفا می کند و می تواند نیاز کل کشور را بدین شکل تامین کرد.

وی گفت: برای مثال استان هایی مانند گیلان، قزوین و قم زیر نظر استان تهران می توانند برای چند گروه کالایی تصمیم بگیرند و سایر استان های کشور در چند منطقه تقسیم بندی می شوند و به جای اینکه استانی تصمیم بگیرند، کشوری تصمیم گیری صورت می گیرد.